احرازهویت شهیدگمنام دانشگاه علوم پزشکی

کد خبر: ۲۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 20 April 2015
مسئول بنیاد فرهنگی مردمی راه شهید بابل گفت: هویت یکی از دو شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی بابل با انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

مجتبی علی‌نسب قمی امروز در گفت‌وگو با  فارس  با بیان اینکه هویت یکی از دو شهید گمنام آرمیده در دانشگاه علوم پزشکی بابل با انجام آزمایش DNA، شناسایی شد، اظهار کرد: این شهید بزرگوار ‌به نام علی بخش غلامی دشتکی که شهروندان بابلی افتخار خادمی او را دارند، 20 ساله بوده و در اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید.‌

وی افزود: این شهید والامقام، 27 اردیبهشت‎ماه 1389 مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر روی دستان مردم تشییع و در دانشگاه علوم پزشکی بابل به خاک سپرده شد.

مسئول بنیاد فرهنگی‎ مردمی راه شهید بابل، اضافه کرد: مراسمی با حضور آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و خانواده معظم این شهید والامقام با حضور مردم و مسئولان در دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل برگزار می‌شود که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود.

علی‌نسب با اشاره به اینکه در شهرستان بابل، 33 شهید گمنام در 13 نقطه همچون ستاره می‌درخشند، تصریح کرد: هدف این بنیاد زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است تا بتوانیم جوانان نسل‌های آینده را با سیره آن عزیزان آشنا کنیم.

وی یادآور شد: از سال 85 تاکنون با برگزاری مراسم زیارت عاشورا که به‌صورت هفتگی در هر پنج‌شنبه قبل از نماز مغرب و عشا در آرامگاه معتمدی بابل برگزار می‌شود، توانستیم جوانان زیادی را تحت عنوان خادمان شهدا ثبت‎نام و در قالب کاروان‎های راهیان نور، آنها را به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام کنیم.

مسئول بنیاد فرهنگی‎مردمی راه شهید بابل اجرای ویژه‎برنامه شب‌نشینی در بهشت را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این بنیاد برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه طی سنوات قبل برای ششمین سال متوالی به‎مناسبت گرامی‎داشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا 11 مهرماه به‌مدت 12 شب در گلزار شهدای آرامگاه معتمدی بابل برگزار می‌شود.

علی‌نسب اضافه کرد: امسال برای سومین سال برنامه اعزام کاروان باغبانان لاله‌ها ویژه پدران، مادران و خادمان شهدا در بابل برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: سعی ما این است که امسال خانواده شهدایی که فرزندان‌شان در غرب کشور به شهادت رسیدند را در قالب کاروانی به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار