دادرسی قاچاقچیان مواد مخدر بدون معطلی

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان تاکید کرد: عوامل دستگاه قضایی در این استان در برخورد با قاچاقچیان به هیچ وجه مماشات نمی کنند.
کد خبر: ۲۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 21 April 2015

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان در زمینه انتقاد برخی افراد در زمینه اطاله دادرسی در محاکم قضایی بیان کرد: بلافاصله پس از دریافت پرونده مواد مخدر قرار مجرمیت و کیفرخواست در همان روز صادر و پرونده به دادگاه ارسال می شود.

 به گزارش ایرنا ؛ علی ترکاشوند در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: 50 درصد زندانیان را افراد قاچاقچی تشکیل داده و 24 درصد سرقت ها نیز توسط افراد معتاد صورت می گیرد بر همین اساس اولویت دادگستری همدان پیشگیری از وقوع جرم در حوزه مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: مجموعه قضایی همدان برخورد و مقابله جدی با قاچاقچیان از خرد تا کلان را در اولویت قرار داده به گونه ای که در این زمینه کارنامه درخشانی را دارد.

وی تاکید کرد: مجموعه قضایی همدان در برخورد با قاچاقچیان ذره ای مماشات نکرده و برخورد حداکثری مطابق قانون را انجام داده است تا همدان برای قاچاقچیان ناامن شود.

وی گفت: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده قاچاقچیان شعبه های تخصصی ویژه ای دایر شده و از توان قضات حرفه ای و توانمند استفاده شده است.

وی در زمینه انتقاد برخی افراد در زمینه اطاله دادرسی در محاکم قضایی بیان کرد: بلافاصله پس از دریافت پرونده مواد مخدر قرار مجرمیت و کیفرخواست در همان روز صادر و پرونده به دادگاه ارسال می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: در پرونده های سنگین نیازمند بررسی بیشتر نیز سعی بر شتاب دهی به روند رسیدگی است با این وجود نباید حق متهم نیز تضییع شود.

ترکاشوند اضافه کرد: دستگاه قضا امتیازاتی برای زندانیان همچون مرخصی و آزادی مشروط پیش بینی کرده که قاچاقچیان در استفاده از این امتیازات محدودیت دارند.

مسوول کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر همدان نیز گفت: اقدامات فرهنگی، سخت، زمانبر و دیر بازده است.

عبدالرضا فولادوند افزود: 30 عنوان برنامه فرهنگی در راستای پیشگیری از مواد مخدر توسط آموزش و پرورش انجام شده که در بیشتر مولفه ها تا سه برابر رشد داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان برگزاری کارگاه آموزشی و مهارت های زندگی، آموزش کارکنان ادارات و توزیع مجله پیرامون آسیب های مواد مخدر را از عمده اقدامات کمیته فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته عمده ترین عامل گرایش دانش آموزان و دانشجویان به سمت مصرف مواد مخدر ناتوانی روحی و روانی آنان بوده است که این کمیته در صدد تقویت این دو بخش است.

حدود 200 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در استان همدان کشف شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار