والی نیمروز افغانستان از قسمت های مختلف منطقه آزاد چابهار دیدن کرد

کد خبر: ۲۶۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 18 July 2016
عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این بازدید آشنایی والی نیمروز و سرمایه گذاران افغانستان از منطقه آزاد است تا بتوانند در آینده به فعالیت اقتصادی و تجاری در این منطقه بپردازند.
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: والی نیمروز از روز گذشته تاکنون از بنادر شهید بهشتی و کلانتری، سایت پتروشیمی مکران و شهر چابهار دیدن و در نشست هایی با استاندار مدیران کل و سرمایه گذاران سیستان و بلوچستان شرکت کردند.
وی بیان کرد: همه تلاش ما برای توسعه روابط با کشور دوست و همسایه افغانستان است تا بتوانیم برای همدیگر سودمند باشیم.
وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره تجاری، توریستی و خدماتی، احداث سردخانه و کارگاههای غیرآلاینده، مسکونی، فضای سبز، روستای تیس و اراضی کشاورزی، توریستی و تفریحی، صنعتی، فرودگاه، پالایشگاه، صنایع سنگین
و پیکیره نهم صنایع دریایی و تجهیزات آب شیرین کن در سال 1373 تشکیل شده است.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی براساس طرح و برنامه هایی که دارند می توانند در 9 پیکره منطقه آزاد سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.
والی نیمروز افغانستان با ابراز خوشحالی از میزبانی منطقه آزاد و استانداری سیستان وبلوچستان برای حضور در چابهار گفت: فعالیت سرمایه گذاران در آینده ای نزدیک در این منطقه بیشتر خواهد شد.
محمد سمیع اظهار داشت: راه نجات افغانستان اتصال به آب های اقیانوسی و تعامل با ایران برای توسعه تجارت و ترانزیت است.
وی افزود: چابهار زیرساخت های خوبی برای فعالیت سرمایه گذاران دارد و توجه دولت ایران در این منطقه کاملا مشهود است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار