نظارت قشم بر عملکرد فعالان اقتصادی مناطق آزاد

مدیر نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم از جزیره قشم به عنوان مجری ماده 11 مقررات سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هفتگانه کشور، خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 20 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امیر سلکی گفت: موفقیت روند نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم با تائید و ابلاغ دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور قرار است در همه مناطق آزاد اجرا شود.
 
وی افزود: در نخستین گام از اجرای این طرح مهم اقتصادی، الگوی مثبت عملکرد تجربیات منطقه آزاد قشم به‌عنوان یک مبنا در منطقه آزاد چابهار به مرحله اجرا گذاشته شد.
 
به گفته مدیر نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم، طبق ماده 11 قانون مناطق آزاد کشور، صدور مجوز هر نوع فعالیت اقتصادی مجاز، ایجاد بنا و تأسیسات و تصدی به انواع مشاغل توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، در مورد مشاغلی که متصدی مستقیم ندارند، در محدوده مناطق آزاد در اختیار این سازمان‌ها می‌باشد.
 
سلکی ادامه داد: پس از موفقیت اجرای طرح نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم که روند آن با رعایت استاندارهای مورد نیاز همسو بود، قشم به‌عنوان ناظر مستقیم اجرای این طرح در تمام مناطق آزاد کشور معرفی شد.
 
مدیر نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای انتقال این طرح به منطقه آزاد چابهار جلسه‌ای با حضور مدیران حوزه‌های مختلف این منطقه برگزار شد و نحوه اجرای ماده 11 مقررات سرمایه گذاری برای آنان در قالب یک دوره آموزشی تبیین گردید.
 
وی اعلام کرد: در سفر به منطقه آزاد چابهار همچنین محاسن و اثرات مثبت اجرای این طرح در همه مناطق آزاد کشور برای فعالان اقتصادی این منطقه، تشریح شد.
 
سلک گفت: همه واحدهایی که برحسب مجوز سرمایه گذاری در مناطق آزاد فعالیت می کنند باید همه ساله گزارش عملکرد خود را براساس فرم های اعلامی از سوی دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد و یا حسب مورد صورت های مالی خود را به سازمان ارائه دهند.
 
وی با اعلام اهمیت ارائه گزارش عملکرد شرکت های سرمایه گذار و تولیدکننده به مدیریت نظارت بر عملکرد فعالیت اقتصادی مناطق آزاد کشور، اظهار کرد: فعالان اقتصادی که از ارائه عملکرد خودداری کنند براساس مقررات حاکم بر مناطق آزاد از حمایت های قانونی برخوردار نخواهند شد.
 
مدیر نظارت بر فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای موفق این طرح از سال گذشته در قشم، تعدادی از واحدهای فعال در این منطقه موفق به دریافت گواهی معافیت مالیاتی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار