سراوان میهمان بیماری‌های خارج از مرز

کد خبر: ۲۶۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 25 July 2016

فرماندار سراوان گفت: شهرستان سراوان با توجه به همسایگی کشور پاکستان میهمان خیلی از بیماری های خارج از مرز است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، درویش نارویی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان سراوان که با حضور دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد، وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان را متفاوت با دیگر مناطق برشمرد و افزود: حوزه بهداشت و درمان شهرستان سراوان جمعیتی بالغ بر 360 هزار نفر سه شهرستان را خدمات دهی می کند.

نارویی همچنین فاصله آخرین روستا تا مرکز استان را 550 کیلومتر، جمعیت ساکن روستایی 52 درصد و شهری 48 درصد بیان نمود و افزود: شهرستان سراوان با 384 کیلومتر منطقه مرزی و محل گذر اتباع بیگانه و تحمیل هزینه های سنگین بهداشتی، پراکندگی روستاها و کثرت موالید و نرخ رشد جمعیتی بالای 4 درصدی را دارد که خدمات دهی را را با مشکلاتی مواجه نموده است.

وی همچنین با بیان مرزی بودن سراوان بیان داشت: شهرستان سراوان با توجه به همسایگی کشور پاکستان میهمان خیلی از بیماری هاست.

فرماندار سراوان در ادامه سخنانش اظهار داشت: فعال نبودن بخش خصوصی در شهرستان سراوان، مشکلات دو چندانی در حوزه بهداشت و درمان در پی داشته است.

وی نیز تصریح نمود: با گذشت سه ساله از دولت تدبیر و امید طرح نظام سلامت کشور و کارهای زیرساختی، تحولی بنیادین را در پی داشته است که سالجاری در شهرستان سراوان اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال در حوزه مراکز بهداشتی ودرمانی، خانه های بهداشت، نوسازی و مرمت مراکز بهداشتی درمانی، مرکز اورژانس و ... را به خود اختصاص داده است.

نارویی همچنین اقدامات دولت در چند ساله را بی نظیر بیان کرد و افزود: شهرستان سراوان با توجه به انباشت مشکلات در گذشته، در میانگین کشوری و استانی پایینی قرار دارد و می طلبد اقدامات توسعه ای در این منطقه صورت پذیرد.

وی در همین راستا با بیان اینکه پیشرفت بیمارستان جدید شهرستان رضایت بخش نیست خواستار توجه و معطوف نمودن نگاه ویژه مسئولین کشوری در اختصاص اعتبارات جهت تسریع در روند کار بیمارستان شد.

درویش نارویی فرماندار سراوان در پایان سخنانش پذیرش سهمیه پزشکی به شهرستان، احداث دانشکده سلامت در جهت تأمین و پرورش نیروی بومی، امکاناتی همچون سی تی اسکن، رادیولوژی و ...به بیمارستان فعلی و تأمین نیرو در مراکز بخش ها و مراکز بهداشتی و درمانی را خواستار شد.

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پایان این جلسه اولویت های خدمت برای مناطق محروم از سوی وزارت بهداشت و درمان را توجه جدی دولت به حوزه سلامت بیان نمود و گفت: مناطق محروم را بایستی ویژه دید و خدمات بیشتری را برای این قشر انجام پذیرد.

دکتر حریرچی همچنین از پیگیری مجوز احداث دانشکده سلامت، اختصاص سهمیه بورسیه، احداث آی سی یو در بیمارستان فعلی، کمبود پزشک متخصص برای سراوان و ... سخن گفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داداش به گوش باش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
360 هزار نفر سه شهرستان را خدمات دهی می کند. یک زایشگاه دربیمارستان رازی باتختهای محدود وزایمان اجباری درآن زایشگاهی که رفتگرزحمتکش مردرفت وآمدمیکندگاهی درراهروها زایمان میکنند متاسفیم حداقل اجباری نباشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
فقط برای دوره دیدن نباشه
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار