اطلاعات تکمیلی درباره آتش سوزی در تالاب هامون

کد خبر: ۲۷۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 07 August 2016

فرماندار نیمروز گفت: در آتش سوزی که صبح دیروز در تالاب هامون رخ داد فقط چهار هکتار از مراتع تالاب در آتش سوخته ابتدا به اشتباه 40 هکتار عنوان شد.

محمد حسن دهمرده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه عوامل انسانی باعث این آتش سوزی شده اند تصریح کرد: عجله در انتشار اخبار از سوی سایت های محلی باعث اشتباه در دادن اطلاعات دقیق شده است.

وی گفت: خوشبختانه امکانات اطفای حریق که از منابع طبیعی و شهرداری شهر ادیمی در اختیار بود به خاموش کردن فوری آتش در یک ساعت پس از شروع آن کمک کرد.

وی افزود: در حال حاضر برنامه های آموزشی پیشگیری از آتش افروختن در تالاب و مناطق مستعد آتش سوزی در دستور کار قرار دارد.

پیشتر منابع طبیعی سیستان و بلوچستان از احتمال رخ دادن آتش سوزی گسترده در تالاب هامون خبر دادهو هشدار داده بود: با خشک شدن رطوبت دریاچه، انبوهی از علوفه خشک که نقش باروت را می تواند داشته باشد، در بستر دریاچه به جای خواهد ماند که بر اثر کوچک ترین سهل انگاری، علوفه ها و گیاهان کف این تالاب بین‌المللی آتش خواهد گرفت و بادهای گرم و شدید روزهای فعلی این خطر را دوچندان می کند؛ بنابراین مسوولان به هوش باشند و پیشگیری را در اولویت برنامه های اجرایی قرار دهند.

به گزارش ایسنا، 27 مرداد پارسال نیز 20 هکتار از مراتع تالاب هامون در آتش سوخت. به گفته مردم محلی، بهمن دو سال قبل نیز بخشی از مراتع تالاب هامون در آتش سوخته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار