393طرح عمران حوزه سلامت سیستان‌وبلوچستان

کد خبر: ۲۷۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 08 August 2016
ا دکتر محمود رضا میری یکشنبه شب در آیین تجلیل از سلامت نگاران در زاهدان اظهار داشت: احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مختلف، بلوک های زایمانی، گسترش بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها، ساخت پایگاه های سلامت و خانه بهداشت در شهرستان های زاهدان، خاش، سراوان، چابهار، کنارک از مهمترین طرح های در دست ساخت این دانشگاه است.
وی ادامه داد: 235 هزار متر مربع فضای فیزیکی با راه اندازی این طرح ها در آینده ای نزدیک به مجموع زیر ساخت های بهداشتی، درمانی، آموزشی، رفاهی و اداری این دانشگاه افزوده می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زاهدان افزود: دولت تدبیر و امید در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب با اجرای طرح تحول سلامت توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت مالی از مردم و بیماران بردارد که کاهش هزینه درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت هاست.
میری بیان کرد: همزمان با اجرای طرح تحول سلامت خوشبختانه گام های خوبی در بهبود زیر ساخت های بهداشت و درمان در جنوب سیستان و بلوچستان برداشته شده است که نوید بخش توزیع امکانات به صورت متوازن در استان است.
وی با اشاره به کمبود ماما در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه برای رفع این مشکل برنامه های مختلفی از جمله تربیت نیروی بومی را در دستور کار دارد.
وی گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی و هم مرز بودن با کشور پاکستان و افغانستان همواره در زمینه بهداشت و درمان مشکلات مختلف را تجربه کرده که اتخاذ تدابیر مختلف با همراهی مسئولان در رفع مشکلات به وجود آمده بسیار موثر بوده است.
وی با بیان اینکه رسانه ها همواره یاری گر حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان بودند گفت: اصحاب رسانه نقش موثری در اطلاع رسانی اذهان عمومی و در نتیجه تحقق اهداف نظام سلامت دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: همکاری اصحاب رسانه با این دانشگاه در جریان شیوع آنفولانزا در استان و مسمومیت شیمیایی در زاهدان سبب افزایش آگاهی و در نتیجه کاهش مشکلات پیش آمده شد.
میری تاکید کرد: تحقق اهداف نظام سلامت بدون همکاری رسانه ها امکان پذیر نخواهد بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز با اشاره به اهمیت طرح تحول سلامت گفت: 420 هزار نفر از جمعیت استان حاشیه نشینان هستند که با اجرای این طرح برنامه های بسیار خوبی از جمله فعال سازی پایگاه های سلامت و راه اندازی مراکز جامع سلامت برای افراد حاشیه شهرها انجام شده است.
سید مهدی طباطبایی با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها سکونت دارند گفت: تنها حدود 17 درصد روستاهای استان جمعیت بیش از 50 خانوار دارند و برای تحقق اهداف خدمات رسانی در مناطق روستایی در کنار سایر اقدامات سال گذشته مجوز جذب 67 دانش آموز بهورز در جنوب استان گرفته شده که هم اینک در حال آموزش هستند.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار