برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در فاروج تجلیل شدند

همزمان با دهه کرامت برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان فاروج تجلیل شدند.
کد خبر: ۲۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 13 August 2016
در آیینی که از سوی اداره کتابخانه های عمومی فاروج درمحل کتابخانه ملاصدرای شهرستان با حضور اعضای کتابخانه ، کتابداران، اصحاب رسانه برگزار شد، برندگان این جشنواره تجلیل شدند.
رئیس اداری مالی اداره کل کتابخانه های خراسان شمالی در این آئین ضمن قدردانی از فعالیت کتابداران شهرستان در اطلاع رسانی این رقابت گفت: شهرستان فاروج در این حوزه با مشارکت حداکثری اعضا کتابخانه های حضور پررنگی داشته است.
وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) ولی نعمت خراسانی هاست بیان کرد: گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) به شیوه های مختلفی در استان برگزار می شود که یکی از برنامه ها با رویکرد فرهنگی، جشنواره رضوی است.
حسین قویدل با اشاره به توصیه های آموزه های دینی برای کتابخوانی تصریح کرد: به طور حتم بهترین غذای روح و کسب معرفت، کتابخوانی و کسب علم است.
وی تاکید کرد: کتابخوانی باعث ارتقای فرهنگ عمومی جامعه شده و آثار خوبی به دنبال دارد.
رئیس اداره کتابخانه های شهرستان فاروج نیز در این آیین گفت: افزون بر 5 هزار نفر در بخش های مختلف جشنواره رضوی شرکت کردند.
مریم مومن زاده افزود: از بین شرکت کنندگان فاطمه منصوری برنده کشوری و8 نفر دیگر برگزیده استانی شدند.
وی با اشاره به فعال بودن 7 کتابخانه در سطح شهر و روستاهای شهرستان اظهار داشت: کتابداران شهرستان در اطلاع رسانی در خصوص برگزاری جشنواره رضوی نقش موثری داشتند.
مومن زاده گفت: کتاب های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره بود.
در این آئین علاوه بر اهدا لوح سپاس و جوایز نقدی از خبرنگار خبرگزاری ایرنا هم برای پوشش اخبار کتابخانه های شهرستان قدردانی شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار