ساماندهی صیادان برای جمع‌آوری‌های تالاب هامون

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: با توجه به قطع آب رودخانه هیرمند در ماه گذشته، شدت وزش بادهای 120 روزه، گرمای هوا، تبخیر شدید آب و خشک شدن دریاچه، افزون بر صدها گروه صیادی در سیستان برای جمع آوری ماهیان تالاب هامون ساماندهی شدند.
کد خبر: ۲۷۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 14 August 2016

محبعلی سیستانی گفت متاسفانه با خشک شدن تالاب بین المللی هامون بر اثر قطع آب رودخانه هیرمند که همه ساله به دلیل خشکسالی های متمادی اجتناب ناپذیراست به تدریج شاهد مرگ و میر ماهی در مقیاس وسیع در این تالاب هستیم.
وی ادامه داد: ماهیان زنده تالاب هامون دارای توجیه اقتصادی برای پرورش نیز جمع آوری و بین استخر داران سیستان توزیع می شود.
وی تصریح کرد: ماهی های هرز در تالاب هامون پس از جمع آوری خشک شده و به کارخانه های پودر ماهی ارسال می شود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: 500 تن ماهی هرز سال گذشته از بستر دریاچه هیرمند و رودخانه های سیستان جمع آوری و به کارخانه های ساخت پودر ماهی ارسال شده است.
سیستانی اظهار داشت: صیادان سیستان از طریق جمع آوری ماهیان هرز از درون تالاب هامون و رودخانه های این منطقه میلیاردها ریال از این فعالیت درآمد کسب می کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
3213 / 6081

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار