تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در 28 مرغداری

28 واحد مرغداری در گیلان به طور مستمر مرغ بدون آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 26 April 2015
28 واحد مرغداری در گیلان به طور مستمر مرغ بدون آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند.

به گزارش تابناک گیلان ، دکتر سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان امروز در جلسه دامپزشکی استان گیلان گفت: در حال حاضر در استان تعداد 28 واحد مرغداری مشغول به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک هستند و تولید خود را به صورت مستمر به بازارهای داخلی استان و استان‌های مجاور مانند تهران، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و اصفهان عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تولیدکنندگان مرغ بدون آنتی‌بیوتیک حدود 1 میلیون و 208 هزار و 347 قطعه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به وزن یک هزار و 933 تن تولید کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان افزود: طی سال 1393، بازدیدهای دوره‌ای اداره‌کل دامپزشکی استان از مزارع مرغ اجداد (23 مورد)، مزارع مرغ مادر (122 مورد) و کارخانجات جوجه کشی (30 مورد) صورت پذیرفته و نمونه‌های اخذ شده از نظر بیماری‌های نیوکاسل، آنفلوانزا، برونشیت، مایکوپلاسموز، سالمونلا و ... مورد آزمایش قرار گرفته است تا از سلامت جوجه‌های تولیدی ارسالی به نقاط مختلف کشور اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه از 45 واحد مزرعه پرورش مرغ گوشتی نیز که دچار بیماری و تلفات بوده‌اند جهت تشخیص بیماری و معرفی به بیمه بانک کشاورزی بازدید و نمونه‌برداری انجام گرفته است از مرغداران استان خواست تا با اطلاع‌رسانی به موقع وقوع بیماری در واحدهای پرورشی خود به شبکه‌های دامپزشکی، در ارائه خدمات دامپزشکی و جلوگیری از اشاعه و گسترش بیماری‌ها کمک کنند.

وی افزود: اجرای طرح‌های سازمانی مربوط به بیماری‌های طیور به منظور برنامه‌ریزی در جهت مقابله با بیماری‌های مذکور توسط اداره طیور این اداره‌کل پیگیری شده است که از آن جمله می‌توان به بررسی و نمونه‌برداری‌های مربوط به سندرم تنفسی، بررسی میزان شیوع سالمونلا در مزارع مرغ مولد و طرح بررسی و تشخیص ویروس نیوکاسل اشاره کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار