استاندار گلستان:

برای توسعه کشاورزی باید به سمت آبیاری مدرن و پیشرفته برویم

استاندار گلستان گفت: اگر چه زمین های غیر قابل استفاده استان مطابق برآوردهای انجام شده حتی از مرز 370 هزار هکتار هم بیشتر است، اما امیدواریم با اجرای کامل طرح در این 280 هکتار ، برنامه ریزی برای زهکشی زمین های باقیمانده را هم آغاز کنیم.
کد خبر: ۲۸۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 20 August 2016
استاندار گلستان بر لزوم تامین کامل منابع آبی برای توسعه طرح های کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت و تولیدات استان تاکید کرد و گفت: در این بخش اجرای طرح های آبیاری مدرن و پیشرفته ضرورت دارد.
حسن صادقلو روز شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: نباید برای تامین آب فقط چشم انتظار بارش باران و پر شدن مخازن سدها و آب بندان ها شد و نسبت به استفاده از روش های مدرن بی توجه بود.
وی بیان کرد: یکی از راه های تامین آب بخش کشاورزی ، تصفیه فاضلاب ها ، ترویج هر چه بیشتر آبیاری قطره ای و صرفه جویی در مصرف آب است که تاکنون اجرای این روش ها در گلستان آن گونه که انتظار می رود، همگانی و عمومی نشده است. 
استاندار گلستان افزود: متولیان و مسوولان مرتبط با تامین منابع آب به جای آن که به فکر حل ریشه های و تامین زیرساخت های مرتبط با این موضوع باشند، فریاد کمبود آب را سر می دهند که این توجیه ها، مشکل زارعین را برای تامین آب ضروری مصارف کشاورزی حل نمی کند.
وی ادامه داد: این درحالی است که مسوولیت وزارتخانه هایی که برای این هدف در کشور تاسیس شده اند چیزی جز تامین زیرساخت ها نیست، ولی از تعهد اجرای آن با توجیه کمبود آب شانه خالی می کنند.
صادقلو در ادامه از برنامه جدی دولت در زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی غیرقابل استفاده شمال استان خبر داد و گفت: در صورت اجرای کامل این طرح و استفاده بخش کشاورزی از این زمین ها ، شاهد تحول در اقتصاد کشاورزی و افزایش تولیدات استان در این حوزه خواهیم بود. 
استاندار گلستان گفت: اگر چه زمین های غیر قابل استفاده استان مطابق برآوردهای انجام شده حتی از مرز 370 هزار هکتار هم بیشتر است، اما امیدواریم با اجرای کامل طرح در این 280 هکتار ، برنامه ریزی برای زهکشی زمین های باقیمانده را هم آغاز کنیم. 
وی اضافه کرد: حدود 70 هزار هکتار از 280 هزار هکتار اراضی که باید زهکشی شود، در محدوده زمین های منابع ملی است که امیدواریم شاهد همکاری منابع طبیعی برای واگذاری در اجرای این طرح مهم و محوری نیز باشیم.
وی بیان کرد: بخش دیگری از این زمین ها در محدوده اراضی متعلق به منطقه آزاد اینچه برون است که در صورت تصویب راه اندازی این منطقه ، اجرای طرح زهکشی در این زمین ها متوقف خواهد شد.
استاندار گلستان همچنین اظهار کرد: به تازگی برخی افراد سودجو ، در حال مبادله و فروش زمین های منطقه آزاد به مردم هستند که بی تردید خرید و فروش این زمین ها غیرقانونی و اسناد مبادله شده آنها فاقد اعتبار است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار