قائم مقام معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد:

۷۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است

قائم مقام معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد سرطان‌های شناسایی شده قابل پیشگیری است.
کد خبر: ۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹ 04 February 2015

به گزارش تابناک، سید کاظم فرهمند با اشاره به شعار سال که «خودمراقبتی» راه پیشگیری در سرطان است، اظهار داشت: نهایت آرزوی ما این است که همه مردم با رعایت خود مراقبتی و تغییر سبک زندگی خود گامی موثر در راستای سلامت جامعه بردارند.

وی افزود: 70 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و چه خوب است با زندگی سالم از بروز سرطان پیشگیری کنیم.

قائم مقام معاونت بهداشت و درمان علوم پزشکی مشهد با اشاره به اصول 10 گانه پیشگیری از سرطان گفت: قرار نگرفتن در معرض دخانیات مهم ترین اصل پیشگیری از سرطان است، چرا که بسیاری از سرطان‌های شایع به علت مصرف دخانیات اثبات شده است.

فرهمند بیان کرد: فعالیت بدنی روزانه به مدت 30 دقیقه و نگه داشتن وزن در شرایط ایده آل، تغذیه سالم و دوری از مصرف خوراکی‌های نمک سود و غذاهای پرچرب، پیشگیری از عفونت‌ها به ویژه در بانوان، محافظت از پوست و رعایت اصول ایمنی در محیط کار از اصول 10 گانه پیشگیری از سرطان است.

وی عنوان کرد: زندگی روانی و معنوی سالم، پیشگیری از استرس می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از سرطان باشد لذا باید علایم هشدار دهنده سرطان را به خوبی بشناسیم.

فرهمند خاطرنشان کرد: بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان است لذا سرطان به معنای مرگ نیست چرا که با توسعه امکانات و بهره وری از علوم روز پزشکی و طبابت راه های درمان این دسته از بیماری ها امکان پذیر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار