انتقاد شهردار کرج از نگاه منفی به شوراها

اراده‌ای برای تقویت شوراها وجود ندارد

شهردار کرج در حضور دستیار ویژه رئیس جمهوری گفت: گر می خواهیم در نظام برنامه‌ریزی و پیگیری اهداف تغییر ایجاد کنیم، باید در مرحله اول یک بازنگری در زمینه قوانین شوراها انجام دهیم.
کد خبر: ۲۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 27 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاها بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان مختلف کشوری و استانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ارشد رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
در این جلسه علی ترکاشوند شهردار کرج نیز یکی از سخنرانان بود نسبت به نگاه منفی به شوراها انتقادهایی را مطرح کرد.
وی با بیان اینکه مشورت و کار شورایی هم ریشه قرآنی دارند و هم در قوانین رسمی کشور به صراحت به آن اشاره شده است، گفت: اهمیت شوراها بر کسی پوشیده نیست؛ چرا که شوراها به نوعی ارکان تصمیم گیری نظام محسوب می‌شوند.
این مسئول با اشاره به شعاردهای دولت و برنامه‌های انتخاباتی حسن روحانی گفت: دولت تدبیر و امید در برنامه‌های خود، رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و پایبندی به قانون را سرلوحه خود قرار داده  و برای رسیدن به این اهداف مشارکت حداکثری مردم را نیاز دارد.
ترکاشوند افزود: متاسفانه در حال حاضر اراده قوی‌ای برای تقویت شوراها وجود ندارد و به همین دلیل تا حدودی از اختیارات شوراها کاسته شده است.
ترکاشوند یادآور شد: بازنگری قوانین شوراها تا کنون نتیجه‌ای جز کاهش اختیارات شوراها نداشته  است.
وی در پایان گفت: اگر بخواهیم در نظام برنامه‌ریزی کشور و پیگیری اهداف پیش‌بینی شده تغییر ایجاد کنیم باید در مرحله اول یک بازنگری در زمینه قوانین شوراها انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار