رشد 80 درصدی معاملات بورس در یزد

مدیر تالار بورس یزد از رشد 80 درصدی معاملات بورس در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۹۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 07 September 2016

به گزارش تابناک یزد،علی‌اکبر جعفری ندوشن با اشاره به افزایش بیش از 35 درصدی حجم معاملات نسبت به سه ماه مشابه سال گذشته اظهار داشت: تعداد ورود سرمایه‌گذاران جدید نیز با افزایش بیش از 40 درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سامانه معاملات بورس یزد در پایان سه ماهه نخست سال، شاخص کل با 7 هزار و 604 واحد کاهش نسبت به سه ماه قبل، به رقم 72 هزار و 615 واحد رسید.

شاخص بازار اول با 6 هزار و 629 واحد کاهش به رقم 50 هزار و 374 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با هشت هزار و 881 واحد کاهش عدد 161 هزار و 387  واحد را تجربه کرد.

مدیر تالار بورس یزد با بیان اینکه در فصل بهارارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به سه هزار و 563 میلیارد ریال بالغ شد عنوان کرد: همچنین در این مدت تعداد یک هزار و 456 میلیون سهم و حق تقدم  مورد معامله قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال  تعداد 462 نفر سهامدار جدید برای سرمایه‌گذاری وارد بورس یزد شدند بیان داشت: از میزان سهام  معامله شده 54 درصد آن توسط سهامداران یزدی خریداری و 46 درصد آن به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت.

جعفری ندوشن با اشاره به اقدامات حقوقی و ارائه خدمات مختلف در تالار بورس یزد عنوان کرد: در بورس منطقه‌ای یزد خدمات مختلفی به سهامداران داده می‌شود که انسداد سهام، توثیق، اصلاح مشخصات، اعلام مفقودی سهام و صدور المثنی، توقیف و انتقال سهام همچنین اعلام وضعیت دارایی سهام از جمله خدمات و اقدامات حقوقی در این زمینه است.

وی همچنین تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز نزدیک به 80 مورد استعلام، 50 فقره اصلاح مشخصات و 80 فقره توقیف و انتقال سهام و تعداد 50 فقره صدور شناسه اینترنتی (وضعیت دارایی سهامداران) در تالار بورس یزد انجام شده است.

مدیر تالار بورس یزد از دیگر اقدامات انجام شده و مورد توجه در تالار بورس یزد را آموزش و فرهنگ سازی در زمینه سرمایه‌گذاری در بورس برشمرد و گفت: خوشبختانه شهروندان یزدی علاقه وافری به سرمایه‌گذاری در تالار بورس نشان داده که امسال در مقایسه با سال قبل افزایش 330 درصدی در تعداد بازدیدکنندگان از بورس منطقه‌ای یزد داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین افزایش 70 درصدی تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی بورس نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر توجه به سرمایه‌گذاری در بورس یزد است.

جعفری ندوشن افزایش 60 درصدی تعداد شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی بورس نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از دیگر اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی تالار بورس اعلام کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد یک هزار و 30 نفر نیز با بورس و نحوه فعالیت در تالار بورس آشنا شده‌اند و تعداد 200 نفر در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده توسط بورس شرکت کردند.

مدیر تالار بورس یزد اظهار کرد: این کارگاه‌ها مختص به کارکنان بانک‌ها و ادارات دولتی بوده همچنین تعداد 500 نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان و کارکنان دولت و شرکت‌ها از بورس یزد بازدید به‌عمل آوردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار