پارک لاله اردبیل پارک بانوان می شود

مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: پارک لاله اردبیل، پارک ویژه بانوان می شود.
کد خبر: ۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵ 05 February 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، ماریا موسوی در جشن بزرگ دهه عشق افزود: پارک بانوان فعلی اردبیل به دلیل قرار گرفتن در حصار ساختمان های بلند مرتبه از امکان حضور آزادانه بانوان در این پارک کاسته است.

وی بیان کرد: پارک لاله اردبیل به دلیل اینکه مورد استفاده اندک اهالی قرار می گیرد برای انتقال پارک بانوان انتخاب و به شورای شهر معرفی شده است.

وی افزود: این موضوع هم اکنون مطالعات کارشناسی را پشت سر می گذارد و به محض تایید دیوارکشی، به پارک ویژه بانوان تبدیل می شود.

موسوی با بیان اینکه بانوان اردبیل مکان مناسبی برای ورزش کردن ندارند ، وجود چنین مکان هایی برای ورزش کردن و کسب سلامت جسمانی را با اهمیت دانست.

وی گفت: شاخص های ورزشی بانوان استان نامطلوب بوده و این قشر با مشکلاتی از جمله بیماری های استخوانی به دلیل عدم تحرک مواجه هستند که احداث مجتمع ورزشی مختص بانوان نیز از جمله راهکارهایی است که می تواند برای کاستن از مشکلات جسمانی بانوان استان موثر باشد.

وی با اشاره به مشکلات زنان و دختران روستایی و عشایری ، ازدواج قبل از سن قانونی در این حوزه را بسیار بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: در همین خصوص اقداماتی برای افزایش تعداد مدارس در این مناطق انجام شده تا از ترک تحصیل دختران روستایی و عشایری جلوگیری شود.

موسوی به دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای رفع مشکلات بانوان اشاره کرد و گفت: ارایه پیشنهاد احداث بیمارستان تخصصی زنان ، غربالگری سرطان سینه در بین زنان، ایجاد بازارچه دائمی فروش تولیدات زنان ، تدوین دایره المعارف زنان و ایجاد کتابخانه تخصصی بانوان استان از جمله اقداماتی است که در حال اجرا می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار