استاندار اردبیل پیش‌بینی کرد:

تولید بیش از 700 هزار تن گندم

استاندار اردبیل گفت: در سال جاری میزان تولید گندم در این استان به بیش از 700 هزار تن می رسد.
کد خبر: ۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 29 April 2015
به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان افزود: از این میزان حدود 550 هزار تن

مازاد بر نیاز کشاورزان است که باید برای خرید تضمینی آن تدابیر لازم از سوی دستگاه های متولی اتخاذ شود تا در زمان خرید گندم مازاد بر نیاز زارعان مشکلی نباشد.

او اظهار کرد: مسوولان دستگاه های ذیربط هم باید نظارت لازم را برای رعایت رطوبت حداکثر 15 درصدی گندم داشته باشند تا کشاورزان از برداشت زود هنگام این محصول استراتژیک خودداری کنند.

خدابخش گفت: بیشترین سطح زیر کشت و تولید گندم مربوط به شهرستان های شمال استان شامل پارس آباد ، بیله سوار و گرمی است که با توجه به افزایش تعداد کمباین ها در چند سال گذشته زمان برداشت کل محصول گندم در برخی از این شهرستان ها حتی به کمتر از 20 روز کاهش یافته و در این فاصله اندک مراکز خرید باید با تمام ظرفیت و به صورت شبانه روزی در خدمت کشاورزان این مناطق بوده و نسبت به خرید به موقع گندم مازارد بر نیاز کشاورزان اقدام کنند.

استاندار اردبیل همچنین بیان کرد: علاوه بر مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و سازمان تعاون روستایی در سال جاری 46 مرکز خرید در نظر گرفته شده که با توجه به محدودیت زمان برداشت گندم و در صورت نیاز باید این مراکز افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به این که امسال بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل برای پرداخت وجه گندم خریداری شده تعیین شده از هم اکنون باید برای تامین نقدینگی و پرداخت به موقع وجه گندم از سوی بانک کشاورزی تلاش شود.

او گفت: از ظرفیت های دانشگاه ها و شرکت دانش بنیان و مهندسان کشاورزی برای بهره برداری بهتر از پتانسیل های قوی بخش کشاورزی استان بهره گیری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار