واگذاری بندر چابهار تاراج بیت المال است

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه واگذاری بندرچابهار به هندی‌ها بسیاری از عواید این منطقه استراتژیک را نصیب خارجی‌ها می‌کند، گفت: توقف این واگذاری لازم است و آقای ترکان باید پاسخگوی چرایی واگذاری مناطق آزاد به خارجی‌ها بدون انجام کار کارشناسی باشد.
کد خبر: ۲۹۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 11 September 2016

علی کرد با یادآوری تصمیم اخیر مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران مبنی بر واگذاری بندر چابهار برای مدت معین به هندی ها،گفت: این تصمیم با برنامه ریزی دقیق نبوده و هیچ کارشناسی نیز در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم خاش،میرجاوه، کورین و نصرت آباد درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه این نوع واگذاری ها بسیاری از عواید مناطق آزاد و همچنین ویژه اقتصادی کشور را نصیب خارجی ها می کند،افزود:با رشد این نوع واگذاری ها ناامنی درکشور و همچنین بیکاری رشدی بی سابقه خواهد داشت.

واگذاری مناطق آزاد به خارجی ها ایجاد اشتغال برای اتباع بیگانه را در پی دارد

این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه با واگذاری مناطق استراتژیک خود به خارجی ها شغل برای اتباع بیگانه ایجاد خواهیم کرد،گفت: واگذاری بندر چابهار به هندی ها و قبل از آن به افغان ها؛ نه تنها رشد اقتصادی را درپی نداشته و نخواهد داشت بلکه مشکلات ما را دو چندان خواهد کرد.

کرد با بیان اینکه واگذاری بندر چابهار تنها مامنی برای واردات کالا از سوی اتباع بیگانه خواهد شد، تصریح کرد: تخریب سواحل جنوب شرقی کشور تبعات آشکار این نوع تصمیم از سوی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران است.

وی با بیان اینکه باید قبل از مشارکت با کشورهای خارجی در خصوص واگذاری مناطق آزاد نسبت به شناخت ظرفیت بخش خصوصی کشور اقدام کنیم، افزود: بخش خصوصی و سرمایه داران داخلی بهترین گزینه برای واگذاری بندر چابهار بودند.

اقتصادمقاومتی اصلی فراموش شده در واگذاری مناطق آزاد به خارجی ها

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه واگذاری بندر چابهار به هندی ها با روح اقتصادمقاومتی در تضاد است، گفت:این نوع واگذاری ها با تاراج بیت المال هیچ تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد:پیشنهاد ما برای واگذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور صدور فراخوان عمومی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه داران داخلی است.

کرد،تاکید کرد:درنتیجه اقدام دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در واگذاری بندرچابهار به هندی ها اشتغال، اقتصاد پایدار و همچنین منافع کشور فدا شده است.

رئیس جمهوری پاسخگوی تبعات واگذاری بندرچابهار باشد

وی با بیان اینکه باید رئیس جمهور و آقای ترکان پاسخگوی چرایی واگذاری مناطق آزاد به خارجی ها بدون انجام کار کارشناسی باشد، گفت: صدمات این نوع اقدامات متوجه کشور خواهد بود.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه باید تجدیدنظری اساسی در نحوه اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت بگیرد،افزود:درصورت بی توجهی به این تبعات رئیس جمهوری باید پاسخگوی وکلای ملت در مجلس باشد.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:نمایندگان به هیچ وجه نسبت به تبعات واگذاری مناطق آزاد به خارجی ها سکوت نخواهند کرد.

خبرگزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدا
|
United Kingdom
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
دیگر این یکی نوبر بخدا کدام کشوری چنین اجازه به کشورهای دیگر میدهد که سرزمین و خاک خود را اجاره به دهد و مردم ان منطقه را از دریا وگ...محروم کند چرا به شرکتهای ایرانی نمی.دهید تور خدا کمی فکر کنید برای حفاظت این اب و خاک خون هزاران شهید.ریخت خیلی بچه.برای حفاظت از مرز شهید شوند ان موقع سیکهای هند به راحتی ثروت ما را چپاوال کنند وملت ایران هم بیکار شود
مزدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
سلام ، با نظرات آقا محمد موافقم ولی مشکل ما از خودمونه دوست عزیز - به نظرم با وضعیتی که داریم این کاری که اقای ترکان کرده خیلی هم غیر منطقی نیس ، در واقع منم اعتقاد دارم که ما بایستی در حوزه مدیریت و وجدان پذیری از کشورهای موفقتر کمک بگیریم تا پیشرفت کنیم - واقعیت تلخی که امروز بر جامعه ما حاکمه بی وجدانی و بی کفایتی خیلی از مدیرانمون هس، پس باالجبار ما بایستی از نیروهای خارجی به عنوان مدیران داخلیمون استفاده کنیم تا بتونیم ذهنیت کثیفی رو که الان در خیلی از حوزه های مدیریتی رخنه کرده رو ریشه کن کنیم ولی باید تا اونجااایی که میتونیم حواسمون هم باشه که کشورهای بیگانه پاشونو از گلیمشون درازتر نکنن و از طرفی شدیدا در قراردادها تاکید بشه که نیروی داخلی بعنوان نیروی کار استفاده بشه، در این صورت بنظرم ما برنده خواهیم بود ، هم نیروی کار داخلی خواهد بود و هم از توانایی مدیریتی کشورهای موفقتر استفاده شده و تجربه ای بشه برای خودمون،‌امیدوارم چنین مسائلی رو در قرارداد ذکر کرده یاشن مسئولان عزیز - باید در حوزه هایی که ضعیفیم از چنین ترفندهایی برای قویتر شدن استفاده بشه ،

خواهش میکنم هموطنا هجوم نبرن سمت مسئولان چون مطمئناا اوناهم به اندازه ما نگران مملکت هستن، تا همدل نباشیم نمیتوانیم کار به پیش ببریم، ما رای دادیم به این دولت پس تا آخرین لحظه هم پای رای بایستیم، این معنی واقعی احترام به طرز فکر مردم هست و دولتی که اونا انتخاب کردن، برای همدیگه احترام قائل باشیم پلیز-
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار