کاهش دغدغه معلمان در جامعه نیاز به تلاش بیشتر دارد

کد خبر: ۲۹۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 13 September 2016


نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت که کاهش دغدغه معلمان در جامعه نیاز به تلاش بیشتر مسئولان کشوری و استانی از جمله نمایندگان خانه ملت دارد.

محمود بهمنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: معلمان مهمترین سرمایه معنوی جامعه محسوب می شوند که در رویکر آموزشی - تربیتی آینده سازان کشور نقش کلیدی دارند.

وی اظهار کرد: اهمیت و جایگاه معلم در جامعه به قدری مهم و ارزشمند است که همه باید قدردان زحمات صادقانه این قشر باشیم.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش و مقام معلم در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان شد: رهبرمان از آموزش و پرورش بعنوان کانون اصلی خلق دنیای آینده یاد می کنند و بر این اساس همه باید از این نهاد فرهنگی مهم حمایت کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: از منظر اسلام، معلم ابزار آموزش نیست بلکه اکسیر ایجاد تحول درونی در بین دانش آموزان و افراد جامعه است.

بهمنی گفت: برای کاهش دغدغه های این قشر که تولید کننده اندیشه و تربیت کننده نیروی انسانی که سرمایه ملی ایران اسلامی محسوب می شود، باید گام برداشت.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین و اصلی ترین کانون توجه دشمنان به آموزش و پرورش است که لازم است با حمایت های همه جانبه از این نهاد تلاش کنیم تا مشکلات و دغدغه های این مجموعه مهم کاهش یابد.

بهمنی در ادامه از فرهنگ به عنوان مهمترین عامل حیات یک جامعه یاد کرد و اظهار کرد: دشمن به دنبال کم رنگ کردن نقش دین و ارزش ها در جامعه است که لازم است با توجه ویژه به بخش فرهنگی زمینه آسیب پذیری جامعه را به حداقل رساند.

وی در ادامه به مشکلات فرهنگیان در بخش درمانی، امور معیشتی و رفاهی پرداخت و افزود: برای ایجاد زیرساخت های حمایتی از این عزیزان همه باید همگام شوند تا معلمان با آسودگی خاطر در کلاس حاضر شوند و در جامعه نیز از رفاه خدماتی - حمایتی مناسب نیز برخوردار باشند.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی 96-95 در کشور اشاره کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید به کمک آموزش و پرورش بشتابند تا دانش آموزان و معلمان در شرایط مناسب سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

بهمنی گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان لازم است در فرصت باقی مانده تا زمان بازگشایی مدارس اقدامات مناسب را انجام دهند تا دانش آموزان و معلمان در فضایی شاد، زیبا و ایمن مشغول تحصیل شوند.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در تامین نیازهای آموزش و پرورش در این این حوزه انتخابیه نقش مهمی ایفا کرده اند که امیدواریم در این حرکت معنوی شاهد اقدامات خدا پسندانه آنان باشیم.

شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان حدود 70 هزار دانش آموز و 6 هزار معلم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار