آموزش 10 هزار دانش آموز البرزی در طرح ملی دادرس

کد خبر: ۲۹۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 15 September 2016


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 10 هزار دانش آموز البرزی تحت پوشش طرح ملی دادرس در این استان قرار گرفتند.

فرشید علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با مشارکت جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش استان در سال های اخیر در مدارس آغاز شده که تا کنون زمینه آموزش مهارت های عملی و تئوری امداد و نجات را برای ده هزار دانش آموز در مناطق شهری و روستایی البرز فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: طرح ملی دادرس با هدف افزایش ایمنی ، کاهش خطر پذیری ، آمادگی برای مقابله با حوادث ، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان ، مشارکت و مسوولیت پذیری در بین دانش آموزان اجرایی شده است.

وی آموزش اسکان ، حمل مصدوم ، خروج اضطراری ، پناهگیری ، پانسمان و آتل ، سی پی آر و اطفای حریق را از مهمترین محورهای آموزشی این طرح به دانش آموزان در پایه های مختلف متوسطه اول و دو در مدارس البرز ذکر کرد.

مدیر کل تربیت بدنی و سلامت البرز گفت: اجرای این طرح ملی نقش موثری در توانمند سازی دانش آموزان برای ارائه خدمات امداد و نجات در مواقع ضروری خواهد داشت.

علیزاده افزود: دانش آموزان مدیریت کردن بحران را نیز به صورت تئوری و عملی از سوی کارشناسان هلال احمر و مربیان بهداشت در مدارس فرا می گیرند.

به گفته وی در سال تحصیلی 95-94 در مدارس البرز 2 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح ملی دادرس قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی جدید، اجرای طرح ملی دادرس در مدارس استان البرز تشکیل می دهد.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار