آثار مخرب محرومیت و مهاجرت

220 مدرسه با تنها 15 دانش آموز در استان اردبیل!

در پی مهاجرت مردم از روستاها و شهرهای کوچک در استان اردبیل، در 220 مدرسه تنها 15 دانش آموز مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۳۰۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 28 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، احمد ناصری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل اعلام کرد که در سال تحصیلی جدید ۲۲۹ هزار و ۹۴۶ دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.
 
وی افزود: در مقطع ابتدایی پوشش تحصیلی نزدیک به ۱۰۰ درصد، در مقطع متوسطه اول پوشش تحصیلی ۹۳ درصد و در متوسطه دوم نیز پوشش تحصیلی ۷۸ درصد است.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید به اینکه سه هزار و ۲۰۰ مدرسه در سطح استان پذیرای دانش‌آموزان است، متذکر شد: آموزش‌وپرورش حتی در دورافتاده‌ترین مناطق زمینه تحصیل دانش‌آموزان را فراهم کرده است.
 
به گفته ناصری آموزش‌وپرورش امکان تحصیل تمامی دانش‌آموزان را تسهیل می‌کند بطوریکه اگر در منطقه‌ای فقط یک دانش‌آموز نیز وجود داشته باشد، شرایط تحصیل وی فراهم می‌شود.
 
وی افزود: در حال حاضر ۱۴ مدرسه در استان با یک دانش‌آموز، ۴۴ مدرسه با دو دانش‌آموز، ۴۹ مدرسه با سه دانش‌آموز، ۵۹ مدرسه با چهار دانش‌آموز و ۵۵ مدرسه با پنج دانش‌آموز فعالیت دارند.
 
به گزارش تابناک اردبیل، آمار اعلام شده از تحصیل تنها 15 دانش آموز در 220 مدرسه و نه کلاس! نه نشان از توسعه یافتگی بلکه محرومیت مردمانی است که زادگاه و دیار خود را به دلایل بیشمار بیکاری،فقر و تنگدستی ترک کرده و در حاشیه کلانشهرها و با وجود دهها آسیب اجتماعی خانمان سوز زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار