مردم نامحرم نیستند

چرا آماری از پرونده های زمین خواری در اردبیل منتشر نمی‌شود؟

با وجود اخبار مکرر بر وجود زمین خواری در استان اردبیل، هیچ گونه گزارش و آماری از نهایی شدن این پرونده‌ها منتشر نمی شود.
کد خبر: ۳۰۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 30 September 2016
به گزارش تابناک اردبیل با این وجود شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در جلسه کمیته حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی در اردبیل اعلام کرد که پروند‌ه‌های مربوط به سال گذشته در مراجع قضایی در مرحله صدور حکم است.
 
او این را هم اضافه کرد که جریمه هر هکتار تخریب اراضی مراتع و منابع طبیعی 8 میلیون تومان تعیین شده است تا با متخلفان برخورد جدی‌تری قضایی انجام شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضا در یک شعبه خاص و خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و دستگاه های انتظامی و قضایی بتوانیم با متخلفان در این زمینه برخورد کنیم تا اجازه تخریب اراضی ملی و مراتع صادر نشود.
 
به گزارش تابناک اردبیل، اکنون پرسش جدی از این مقام مسئول و دیگر مقامات ذیربط این است که صرفنظر از پرونده هایی که به گفته شهامت هدایت  در مرحله صدور رای در محاکم هستند، آیا حتی یک پرونده هم در استان در این مدت در زمینه زمین خواری به نتیحه قطعی و صدور رای نهایی نرسیده که افکار عمومی از آن مطلع شوند؟به عبارتی چه مصلحتی بالاتر از این که با انتشار اسامی محکومین زمین خوار، از دست اندازی بیش از پیش مفسدین به منابع طبیعی جلوگیری شده و نوعی اقدام پیشگیرانه صورت پذیرد.
 
افکار عمومی از کلی گویی مقامات مسئول درباره مبارزه با زمین خواران خسته شده و انتظار اقدام عملی و به دور از هر گونه مصلحت اندیشی در این باره دارند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد و ناظر برخورد جدی و قاطع با زمین خواران و دست اندازان به منابع طبیعی باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
مگردرجاهای دیگرمنتشرمیشود؟درتهران که دیگه زمینی نمانده وکوههای اطراف تهران بابالاترین قیمت ممکن تسطیح وساختمان سازی شده درشمال ساحلی دیگه نونده تمامااشغال شده زمینهای زراعی شمال روزبه روزدارندکمتروتبدیل به ویلا میشندوگرانی برنج هزاردلیل داردبه جزکم شدن کشت وووووواونوقت شماچه توقع بی جایی داری برادرمن..
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار