بانک‌ها یزد اعتنایی به مصوبات در پرداخت تسهیلات ندارند

عضو هیات مدیره انجمن کاشی و سرامیک یزد با اشاره به کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی گفت: بانک‌ها اعتنایی به مصوبات کارگروه تسهیل در پرداخت تسهیلات ندارند.
کد خبر: ۳۰۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 03 October 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسن فرشادپور با انتقاد از بی‌توجهی بانک‌ها به وضعیت فعلی صنایع و سنگ‌اندازی در برابر تولید اظهار داشت: متاسفانه بانک‌ها در عمل با تولید همراه نیستند و به اشکال مختلف در پرداخت تسهیلات مانع‌تراشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان در قبال پرداخت تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل از واحدهای تولیدی فاکتور مطالبه می‌کنند، ادامه داد: این رویه، منع تولید در دریافت تسهیلات مصوب شده و تکلیفی از سوی دولت را دارد ضمن اینکه با ارائه فاکتور از سوی واحدها به بانک‌ها، در آینده با دارایی و مالیات نیز مشکل جدی پیدا خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره انجمن کاشی و سرامیک یزد بیان داشت: بحث فاکتور در کارگروه تسهیل مطرح شد و مقرر شده بود تا بانک‌ها بدون نیاز به فاکتور در پرداخت تسهیلات تکلیفی طرح رونق تولید همراهی کنند اما در حال حاضر اعتنایی به مصوبات کارگروه ندارند.

وی با اشاره به رکود حاکم بر تولید و صنعت و عدم صادرات در بازارهای بین‌المللی اظهار داشت: منطقه را جنگ و ناامنی فراگرفته و در حالی که حتی خودمان برای وصول طلب جنس فروخته شده جرات نداریم به کشورهایی چون عراق و افغانستان برویم چطور می‌توانیم کانتینر کالای خود را به آنجا صادر کنیم.

فرشادپور با بیان اینکه مشکلات بانکی در زمینه گشایش ال‌سی فروش کالا هنوز حل نشده است، ادامه داد: بسیاری از فروشندگان برای گشایش ال‌سی مشکل دارند و هنوز این مسائل برای ما حل نشده و به قوت خود باقیمانده است اما ال‌سی برای مواد اولیه گشایش می‌شود.

وی با انتقاد از برخورد یکسویه و ضد تولید بانک‌ها بیان داشت: در هرکجای دنیا رکود بر اقتصاد حاکم شده، بانک‌ها به جای اینکه رشد کنند ورشکسته شدند اما در ایران بانک‌های ما طبقات ساختمانی خود را با پول‌هایی که می‌گیرند افزایش داده و هنوز هم نگاه حمایتی به تولید کشور ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن کاشی و سرامیک یزد اضافه کرد: متاسفانه بانک‌ها به واسطه صنعت کشور رشد کردند و صنعت را با سودهای کلانی که می‌گیرند به ورطه نابودی فرستاده و حمایت نمی‌کنند.

وی خواستار تغییر رویکرد بانک‌ها در برخورد با صنایع شد و گفت: حمایت از صنعت باید در عمل باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار