تمدید مهلت ارسال آثاربه سوگواره علمدار کربلا

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت:با توجه به استقبال هنرمندان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این سوگواره که تا 24مهرماه بوده یک هفته دیگر تمدید و علاقه مندان می توانند آثار خود را در بخش های عکس، شعر و بخش ویژه ارسال کنند.
کد خبر: ۳۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 17 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام علی چراغی پور روز دوشنبه اظهار کرد: تاکنون در مجموع 500 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده در حالی که مجموع آثار ارسال شده در سوگواره پارسال 300مورد بوده است.


وی گفت: به همن منظور 2 هزار فراخوان این برنامه ملی در کشور منتشر و بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مراکز فرهنگی و هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شده است.


حجت الاسلام چراغی پور تاکید کرد: سومین سوگواره علمدار کربلا در بخش شعر در قالب شعر سنتی، نو و نثر ادبی به زبان های فارسی، عربی و گویش های محلی 19آبان ماه به میزبانی ایلام برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: بخش شعر این سوگواره شامل شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و دلاوری ها و رشادت های آن حضرت و بخش ویژه نیز شامل سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اماکن و مناسک دینی به ویژه در مساجد و حرم های مطهر ائمه معصومین (ع) است.


وی با بیان اینکه بخش عکس در 2 رشته حرفه ای و غیرحرفه ای برگزار می شود، افزود: موضوع های بخش عکس را شامل حرمین شریفین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، شرکت در آیین های ماه محرم و صفر و هیات های مذهبی، پیاده روی اربعین حسینی، شرکت در مراسم اربعین، شور و اشتیاق شیعیان حسینی و عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا(ع) و علمدار کربلا است.


به گفته چراغی پور، این برنامه با همکاری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل(ع) و دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

سال 93 و در نخستین جشنواره سوگواره علمدار کربلا 250 اثر و در سال گذشته دومین جشنواره 300 اثر به دبیرخانه جشنواره در ایلام ارسال شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار