12 رزمایش در پدافند غیرعامل در استان یزد برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد از برگزاری 12 رزمایش پدافند غیرعامل در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 28 October 2016

 به گزارش تابناک یزد،حسین اسماعیلی پیش‌از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل 12 رزمایش در این زمینه در استان یزد برگزار می‌شود.

وی هدف از تشکیلات پدافند غیرعامل را هم‌افزایی برای پیشگیری و مقابله با حوادث برشمرد و ادامه داد: پدافند غیرعامل از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای تأمین امنیت مردم و کشور، همواره بر این مهم تأکید دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد با اشاره به پیشینه پدافند غیرعامل اضافه کرد: این موضوع چیز تازه و نوینی نیست، بلکه در طول تاریخ بشر نیز مورد توجه بوده و حتی در کلام خداوند نیز بر آن اشاره شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل دستور کار برای آمادگی در عرصه‌های مختلف در برابر آسیب‌های غیر طبیعی است، عنوان کرد: محوریت آمادگی در پدافند غیرعامل ایستادگی در برابر دشمنان و هجمه‌هایی بوده که همواره بر علیه کشور وجود داشته است.

اسماعیلی با اشاره به شعار پدافند غیرعامل در سال جاری افزود: «مصون‌سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» به عنوان شعار امسال در این هفته تعیین شده است که برنامه‌ها نیز بر این اساس اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در کشور ما از حساسیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: کشور ایران اسلامی به واسطه وجود منابع سرشار نفتی و گازی و منابع زیست محیطی مانند معادن،‌ داشتن موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی خاص در منطقه و بهره‌مندی از حکومت اسلامی همواره در معرض تهدیدات مستمر دشمنان بوده و خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد استفاده از قوه ابتکار و پیش‌بینی تحرکات دشمن برای دفاع از کشور گفت: از جمله ویژگی‌های پدافند غیرعامل برای تأمین امنیت در عرصه‌های مختلف استفاده از قدرت تفکر و تعقل بدون سلاح و ابزار جنگی است که همواره باید در این زمینه آماده و هوشیار بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه در استان گفت: تاکنون بیش‌از 10 روزمایش اقتصادی سایبری و زیرساختی در استان برگزار شده و در این هفته نیز 12 رزمایش در سطح استان برگزار خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، برگزاری دوره آموزشی تخصصی سایبری، فعال سازی قرارگاه‌های استان و ارتقای آمادگی در سطح مدارس از جمله اقدامات این ستاد در استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار