دلیل اصلی پیروزی انقلاب تسخیر سفارت آمریکا بود

سعید جلیلی گفت گفت: دلیل اصلی موفقیت انقلاب ما تسخیر لانه جاسوسی بود که امام آن را یک انقلاب بزرگ نامید و بر آن صحه گذاشتند و در مقابل انقلاب آن حرکت را بزرگ دانستند.
کد خبر: ۳۲۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 01 November 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: سعید جلیلی امشب در همایش "زنده باد مرگ بر آمریکا، تهدیدزدایی یا تنش‌زدایی؟" در تالار فجر دانشگاه شیراز اظهار داشت: یکی از سئوال‌های مهمی که هم برای دوستان و هم دشمنان ما مطرح می‌شود این است که چرا ایران اسلامی توانست 33 سال پس از انقلاب دوام آورد و موفق شود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در برخی از کشورها مردم حرکتی مشابه انقلاب ما انجام دادند، اما مخالفان آنها خیلی زود توانستند مانع آن شوند افزود: حرکت خوب مردمی در مصر شکل گرفت و مردم توانستند طاغوتی را سرنگون کنند و انتخاب خود را به مسند بنشانند اما بعد از چند سال شکست خوردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با بیان اینکه حرکت‌های شکل گرفته در منطقه با ایجاد بحران‌ها نافرجام ماند، تصریح کرد: این رفتارها در نیم قرن گذشته ادامه داشته اما به فرجام نرسیده است.

جلیلی با اشاره به انقلاب کوبا که موفق شد 60 سال ادامه پیدا کند، بیان کرد: اما اگر به کوبا سفر کنید متوجه می‌شوید که درست است انقلاب موفقی بوده اما در زمان متوقف مانده است.

وی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: اظهار رسمی مقابلان و مخالفان ما این است که در سال‌های پس از انقلاب هر چه توانستند علیه انقلاب ما انجام دادند و از سوی دیگر معترفند که نه تنها توانستند مانع متوقف شوند بلکه در این مدت ایران اسلامی پیشرفت کرده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقامات رسمی آنها اعلام می‌کنند که بدون ایران نمی‌توان مسائلی را حل کرد، گفت: آنها از همان روش‌های استفاده کرده در کشورهایی مانند لیبی استفاده کردند تا در وحدت ملی کشور رخنه کنند اما در ایران موفق نشدند.

جلیلی با اشاره به سال‌های جنگ و کارهایی که دشمنان انقلاب در مقابل ایران انجام دادند، بیان کرد: دلیل اصلی موفقیت انقلاب ما تسخیر لانه جاسوسی بود که امام آن را یک انقلاب بزرگ نامید و بر آن صحه گذاشتند و در مقابل انقلاب آن حرکت را بزرگ دانستند.

وی با اشاره به تعبیر قرآن از جهاد عنوان کرد: امام می‌دانست چنین حرکت در مقابل یک عروسکی مانند شاه نباید خاتمه پیدا کند، هدف حمله و مبارزه را منشا و مانع اصلی پیشرفت یک ملت قرار دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار