قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت

وقتی معلم نماز نخواند از دانش آموز توقعی نیست

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: برای جذب هر چه بیشتر دانش آموزان به برپاداشتن نماز باید متولیان تعلیم و تربیت، گفتار و رفتارشان در زمینه های مختلف به ویژه آموزش آموزه های دینی، یکسان باشد.
کد خبر: ۳۲۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 09 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس: حجت الاسلام علی سقاچی در جمع مدیران مدارس بخش خفر جهرم بیان داشت: همخوان نبودن گفتار و رفتار برخی از متولیان تربیت موجب بی رغبتی دانش آموزان به نماز است.
وی، علل بی رغبتی برخی از دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت را ضعف اعتقادی و عدم جاذبه های خاص در این زمینه، عدم زمینه سازی برای برگزاری یک نمازجماعت مفید و موثر و بی توجهی و حضور نیافتن برخی از معلمان و مدرسان در صفوف نماز جماعت، بیان کرد.
سقاچی، همچنین کمبود روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس را یکی از آسیب های مهم برای برپایی این فریضه واجب در مدارس دانست.
وی گفت: اگر بخواهیم خانواده، جامعه و محیط کار و فعالیت سالم و عاری از گناه و معصیت داشته باشیم، باید با آموزش درست و اصولی این مهم را از مدارس آغاز و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس ادامه داد: پرورش نسل پویا، موفق و متدین در گرو همت و تلاش خانواده و معلمان آموزش و پرورش است.
سقاچی ادامه داد: امام (ره) فرمودند: 'معلمی شغل انبیاست' و این بیان بر خطیر بودن کار و راه معلمان دلالت دارد زیرا پیامبران آمدند تا انسان ها را به مسیر صراط حق و به قله رفیع و منیع انسانیت راهنمایی و آنها را خداجو، قیامت باور، خداترس و اهل دین و دیانت کنند و معلمان هم این راه را دنبال می کنند که این بهترین و برترین جایگاه برای خدمت به مردم است و به همین سبب معلمان و دبیران وظیفه خطیر و مهم تری نسبت به دیگران دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار