استاندار گیلان: باید جزو پنج استان برتر در کاهش نرخ بیکاری باشیم

کد خبر: ۳۲۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 10 November 2016
تابناک - استاندار گیلان با اشاره به گزارش مرکز ملی آمار ایران از کاهش نرخ بیکاری در استان طی شش ماه نخست امسال گفت: این نرخ طی مدت یادشده، 9 و شش دهم درصد بوده و باید گیلان، جزو پنج استان برتر کشور در کاهش بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برگزار شد، افزود: آمار بیکاری گیلان پس از 14 سال، در سال 94 ، به متوسط کشوری که 11 درصد است، رسید.
 
وی اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال، نرخ بیکاری استان به 9 و شش دهم درصد رسیده که هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته و هم نسبت به متوسط کشوری، کمتر است.
 
نجفی با بیان اینکه این آمار با تلاش های همه مردم و دست اندرکاران مربوطه بدست آمده، تصریح کرد: باید این نرخ را حفظ کنیم و برای رسیدن به پنج استان برتر در این بخش، اهتمام داشته باشیم.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به ارتباطات خوب برقرار شده بین گیلان و ارمنستان طی چند ماه اخیر اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان در ارتباطات خارجی از جمله در آستراخان موفق عمل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بستر مناسبی برای گسترش تعاملات با ارمنستان در بخش های مختلف بوجود آمده است.
نجفی با بیان اینکه گیلان ظرفیت خوبی در بخش صادرات و گردشگری در ارتباط با ارمنستان دارد، گفت: ارمنستان جزو کشورهای اوراسیاست،‌ از این رو تعرفه صادرات بین این کشورها صفر است و ما باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همچنین باید بتوانیم با توجه به وجود کلیسا و ارامنه در این استان، از ظرفیت گردشگری گیلان برای سوق دادن و جذب گردشگران این کشور به گیلان بهره بگیریم.
نجفی با اشاره به علاقمندی ارمنستان برای گسترش ارتباطات با گیلان خاطرنشان کرد: باید برای توسعه استان با استفاده از این ارتباطات و جمعیت 180 میلیون نفری کشورهای اوراسیا بهره لازم را ببریم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ با تاکید بر لزوم استفاده از نعمت بارش باران در این استان گفت: اکنون بدلیل استفاده چندین استان از آب سپیدرود، با مشکلاتی برای تامین آب در بخش کشاورزی خودمان روبرو هستیم .
وی با اشاره به سدهای در حال احداث در استان، به وضعیت پیشرفت آنها اشاره و بیان کرد: سد پلرود که در اوایل آغاز به کار دولت تدبیر و امید و طی 18 سال، 19 درصد پیشرفت داشت، اکنون به 43 درصد رسیده است.
نجفی به مشکلات زیست محیطی سد شفارود اشاره و برمشخص شدن هر چه سریعتر وضعیت این سد تاکید و بیان کرد: با این وجود، این سد تا کنون 32 درصد پیشرفت داشته است.
وی احداث سدهای لاستیکی را جزو تکالیف دولت و وزارت نیرو عنوان و بیان کرد: باید تکمیل این سدها نیز به طور جدی دنبال شود.
جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی امروز (پنجشنبه) با حضور سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در رشت برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار