10 درصد بیشتر آب بخورید

یك متخصص تغذیه گفت: در هوای گرم، باید 10 درصد بیشتر از حالت عادی آب نوشید.
کد خبر: ۳۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 10 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی دکتر محمد صفریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: افراد بزرگسال در حالت عادی در طول یك روز باید حدود هشت تا 10 لیوان آب مصرف کنند اما در هوای گرم بستگی به میزان قرار گرفتن در گرما، معمولا حدود 10 درصد بیشتر از حالت عادی باید آب مصرف شود.

وی ادامه داد: براساس فیزیولوژی بدن، زمانی فرد احساس تشنگی می‌کند كه سه درصد از آب بدن كم شده و به دلیل اینكه این میزان مقدار قابل توجهی است بنابراین پیشنهاد می‌شود که افراد پیش از تشنه شدن آب مصرف کنند؛ این امر به خصوص در كودكان و سالمندان ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی با اشاره به اینکه این امر برای حفظ طراوت بدن و حفظ سیستم‌های بدن بسیار ضروری است، اظهار کرد: از جمله میوه‌های که آب را در بدن ذخیره می‌کنند می‌توان به هندوانه،‌ گلابی و خربزه اشاره كرد.

وی افزود: هر چند كه در مجموع بهترین نوشیدنی آب است اما برای كسانی كه می‌خواهند از شربت استفاده كنند شربت‌هایی با شیرینی كم و البته شیرینی طبیعی توصیه می‌شود به طور مثال شربت سکنجبین و آبلیمو گزینه‌های خوبی هستند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی با بیان اینكه در ارتباط با مصرف غذا در هوای گرم به دلیل اینکه این امر به عادات غذایی افراد برمی گردد، نمی توان توصیه خاصی کرد، گفت: استفاده از غذاهای سرد در هوای گرم بهتر است و در افرادی كه كمبود وزن ندارند استفاده از غذاهای كم كالری توصیه می‌شود؛ به دلیل اینكه هر چه كالری غذا كمتر باشد، بدن نیز كمتر دچار كم‌آبی می‌شود.

وی در خصوص استفاده از سبزیجات عنوان كرد: به دلیل اینكه سبزیجات انرژی و كالری‌ای ندارند اما برای شادابی و طراوت بدن موثر هستند، میزان دریافت آن‌ها برای بدن آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار