شیراز چقدر برای رفت و آمد معلولان مناسب است؟

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید با برنامه ریزی و پیگیری جدی به سمتی پیش برویم که فضاها و امکانات شهری برای استفاده معلولان مناسب سازی شود.
کد خبر: ۳۳۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 21 November 2016
تابناک فس به نقل از ایرنا:محمد رضا دیهیمی، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه در سال های اخیر این بحث بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در این مورد انجام دهیم.
وی ادامه داد: هم اینک بیشتر بانک ها و ساختمان های مراکز عمومی دارای رمپ های مناسب برای تردد معلولان است و برخی پیاده روهای سطح شهر نیز توسط شهرداری های مناطق برای عبور این افراد و به ویژه افراد نابینا مناسب سازی شده است.
این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز صدور پایان کار تمام ساختمان ها منوط به مناسب سازی فضای ساختمان و پیرامون آن برای استفاده معلولان است که این اقدام نیز با هدف مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده معلولان انجام شده است و جا دارد که دیگر نهادهای متولی عمران و ساخت و سازهای شهری هم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
دیهیمی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که پارک ها، پل های عابر پیاده، باجه های تلفن، خط کشی ها و معابر عمومی و شریان های اصلی برای این قشر از شهروندان قابل دسترسی سریع و آسان باشد.
او افزود: شورای شهر شیراز همچنین مصوب کرده که در هر یک از مناطق 11 گانه شهرداری، یک پارک احداث و بر اساس معیارهای استفاده آسان و مناسب معلولان تجهیز شود تا شاهد توزیع عادلانه امکانات در شهر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار