‌از مربیان غیربومی تا عدم‌حمایت مسئولان

استان قم در دو لیگ برتر فوتبال و فوتسال دارای نماینده است و این دو تیم از جهاتی مانند عدم استفاده از مربیان بومی، بلاتکلیفی تا لحظات آخر لیگ و عدم‌حمایت مسئولان استان بسیار به هم شبیه‌اند.
کد خبر: ۳۳۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 26 November 2016
به گزارش تابناک قم، شاید در فواصل گذشته به این موضوع فکر کرده باشید که دو تیم لیگ برتر استان در فوتبال و فوتسال در برخی از موارد شباهت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

استان قم هم در لیگ برتر فوتبال و هم در فوتسال یک نماینده دارد، صبا نماینده قم  در لیگ برتر فوتبال است که از این‌بین تنها نام قم را یدک می‌کشد و همان‌طور که همه‌ اهالی ورزش در جریان هستند، همه فعالیت و تمرینات تیم در تهران است و در لیگ برتر فوتسال هم که استان قم قطبی در این رشته در کشور محسوب می‌شود یاسین پیشرو نماینده قم است.

مربیان غیربومی نخستین وجه تشابه

اما اگر بخواهیم وضعیت اساسی و تشابهات این دوتیم را بررسی کنیم به مواردی مختلفی خواهیم رسید، هر دو تیم یعنی صبای قم و یاسین پیشرو که نمایندگان فوتبالی و فوتسال استان در سطح حرفه‌ای کشور هستند از سرمربی‌های غیربومی استفاده می‌کنند و این در حالی است که شاید بتوان به پتانسیل‌های بومی و تجربه اولی‌ها اعتماد کرد، زیرا خیلی از مربیان که امروز در لیگ برتر کشور و در فوتبال حرف‌ها برای گفتن دارند خود را در صبا مطرح کردند اگر بخواهیم مثالی برای این امر بیاوریم می‌توان به یحیی گل محمدی، عبدالله ویسی، مهدی تارتار و... اشاره داشت، پس اگر میدان داده شود ممکن است اتفاقاتی حاصل شود.

در فوتسال که سرمربیان بالا و صاحب سبک در استان قم همچون محسن حسن‌زاده، مهدی غیاثی وجود دارند که عملکردهای قابل قبولی را در فواصل گذشته از خود به نمایش گذاشته‌اند اما عدم حضورشان در تیم قم نامعلوم است شاید علت آن با تیم فوتبال صبا یکی باشد.

بلاتکلیفی تا لحظات آخر شروع لیگ

در مورد دوم می‌توان به این مسئله اشاره کرد که هر دو تیم تا دقیقه 90 آغاز لیگ هرساله بلاتکلیف هستند و تمامی هواداران را نگران می‌کنند تا به یک سرانجام و آرامش خاطری برسند.

البته که این موضوع برای قمی‌ها تبدیل به حسرتی چندساله تبدیل‌شده است و آن‌ها به‌جای اینکه شاهد آن باشند که تیم شهرشان بر سر قهرمانی در لیگ بجنگد نه تیمی که تنها به دنبال ماندن و مطرح‌شدن برند خود باشد.

عدم بومی‌گرایی در تیم‌ها

مورد سوم فوتبال قم که در سال‌های 60 و 70 زبان زد خاص و عام بوده و بازیکنان کاملی را به خود دیده و بعد از آن‌ها بازیکنانی زیادی به بدنه‌ی صبا تزریق شدند اما به علت حمایت نکردن مسئولان وقت و فعلی بدون سرانجام ماندن که لطمه زیادی به فوتبال قم وارد شد.

اما در ماجرا دیگر یعنی فوتسال که تنها دل‌خوشی قمی‌ها که در سطح کشور تیمی یکدست بومی رادارند ، بالاخره پس از 17 سال تیم داری دست‌خوش تغییرات شد و بازیکنان غیربومی بسیاری به این تیم تزریق شد که حضور آن‌ها در برخی بازی بیشتر از بازیکنان قمی به چشم می‌خورد.

غربت دو تیم صبا و یاسین پیشرو در دید مسئولان

اما آخرین مسئله که مربوط به هر دوتیم می‌شود عدم توجه مدیران به وضعیت آن‌ها است، اگر مدیران و مسئولان استان نگاه مسئولانه این دو تیم داشته باشند، مطمئناً تمامی این مشکلات رفع خواهد شد.

در زمانی که تیم تا یک هفته به مسابقات حضورش و ادامه‌ کارش مشخص نباشد و مسئولان هم هرروز بی‌تفاوت‌تر از دیروز به این امر نگاه کنند ماحصل این همین وضعیت فعلی ورزش استان خواهد شد که نتیجه‌اش تنها برای ورزش استان برجسته شدن برند و کسب تجربه است.

تنها از ورزش استان، تجربه کردن آن بولد شده است که متأسفانه کسی به دنبال قهرمان‌پروری و تربیت مردان اخلاق مدار در کشور نیست و امروز ورزش قم که شهری مهم و  مملو از استعدادهای مختلف است ملعبه‌ی دست  عده‌ای شده است که به‌جز منافع خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، حتی اگر منافع خود را در نابودی یک نسل از یک‌رشته ببینند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار