نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

جامعه امروز نیازمند وقف‌هایی است که به انسان‌سازی کمک کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جامعه امروز نیازمند وقف‌هایی است که به انسان‌سازی و تربیت مروجان دین کمک کند تا بیش از پیش شاهد نشر دین و عمل‌ به دستورات دینی باشیم.
کد خبر: ۳۳۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 27 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار کارکنان، هیأت امنای امامزادگان(ع) و متولیان موقوفات استان قزوین که به مناسبت روز وقف برگزار شد، اظهار داشت: مدیران و مسؤولان اوقاف، امانتداران موقوفات هستند و باید با دقت و حساسیت از موقوفات حفاظت و حراست کنند.

وی افزود: خدای متعال حفظ امانات مردم را حتی بدون دریافت اجر و مزد هم یک رسالت دینی معرفی کرده است؛ حال آن‌هایی که مزدی دریافت می‌کنند تا از امانات مردم حفاظت و حراست کنند تکلیف بسیار سنگینی را بر عهده دارند.

امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: نباید به آن‌هایی که توانایی مدیریت ندارند و موقوفات به دلیل ناتوانی و سوء مدیریت آن‌ها دچار آسیب می‌شود، میدان داده شود؛ میدان دادن به چنین افرادی خیانت در امانت و عدم توجه به سفارش خداوند در حفظ امانات مردم محسوب می‌شود.

عابدینی به اهمیت وقف در حوزه‌های علمیه اشاره و اذعان کرد: در گذشته تقویت حوزه‌های علمیه یکی از اهداف وقف بوده و وقف‌هایی که در این زمینه انجام شده در پرورش علمای دین و تألیف کتب دینی اثرگذار، نقش بسزایی داشته است.

وی اضافه کرد: جامعه امروز نیازمند وقف‌هایی است که به انسان‌سازی و تربیت مروجان دین کمک کند تا بیش از پیش شاهد نشر دین و عمل‌ به دستورات دینی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: برای اثرپذیری بیشتر از قرآن باید از همه امکانات استفاده کنیم تا جامعه انس با قرآن پیدا کند و صرفاً به ترویج قرائت، حفظ و آموزش‌های قرآنی بسنده نکنیم.

عابدینی با بیان اینکه لازمه ارتباط و انس با قرآن، آشنایی با معانی و تفسیر قرآن است، گفت: یکی از معضلات جامعه امروز ما این است که به آن میزانی که علم و آگاهی از دین داریم به آن عمل نمی‌کنیم و اگر می‌خواهیم به مرحله عمل برسیم باید انس با قرآن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از ناجوانمردی‌ها، دروغ‌ها، دورویی‌ها و نفاق‌ها به دلیل ندانستن دین نیست، مطرح کرد: فاصله‌ای که بین دانستن دین و عمل نکردن به آن وجود دارد، آسیب جدی به جامعه وارد می‌کند و ضروری است برای مصون ماندن از این آسیب، جامعه را به سمت عمل به دین هدایت و راهنمایی کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار از خادمان موکب سیدالشهدا‌(ع) اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که در ایام اربعین در مرز مهران برپا شده بود، تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار