آغاز اجرای طرح غربالگری اوتیسم در چهارمحال وبختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: اجرای طرح غربالگری اوتیسم از روز شنبه سیزدهم آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان در استان آغاز شد.
کد خبر: ۳۳۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 03 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، محمد میرزایی افزود: این طرح با هدف کاهش معلولیت برای کودکان یک تا 6سال استان از طریق تست و آزمون اجرا می شود.
به گفته وی، در طرح غربالگری اوتیسم کودکانی که از طریق آزمون، مشکوک به اوتیسم شناخته می‎شود، برای تشخیص نهایی و همچنین آغاز اجرای طرح های درمان به متخصصان ارجاع و پس از تائید قطعی بیماری به مراکز درمانی و توانبخشی معرفی می کنند.
وی افزود: هم اینک یک مرکز تخصصی اوتیسم با ظرفیت پذیرش 60 بیمار مبتلا به اوتیسم در استان فعال است که در این مرکز خدمات گفتار درمانی، کار درمانی و مشاوره به بیماران ارائه می‌ شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم یک طرح نوپاست افزود: تاکنون 250 کودک مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است.
میرزایی افزود: طرح غربالگری کودکان اوتیسم سال گذشته بین کودکان با اولویت گروه سنی سنی 36-18 ماهه در استان اجرا شد.
اوتیسم نوعی بیماری اختلال ذهنی است که کودکان دچار مشکلاتی از جمله واکنش به رنگ‌ها، موقعیت‌ها، صداها، تغییرات محیطی، انزوا و عدم ارتباط با پیرامون خود می‌شوند.
بیماری اوتیسم (درخودماندگی Autism) از بیماری هایی است که در اوایل دوره کودکی (معمولا قبل از 3 سالگی) ظاهر می شود.
هرچند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک، تاثیر می گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار