ساماندهي بقعه ي بي بي دوست زابل

کد خبر: ۳۳۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 04 December 2016
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، حجه الاسلام و المسلمين اسماعيل بامري در گفتگو با اوشيدا ابراز داشت: به منظور ساماندهي بقعه بي بي دوست، ديواركشي اين بقعه به صورت يك دور تا درب ورودي به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر با هزينه بالغ بر ۱۴۰ ميليون تومان به همت بسيج سازندگي و خيران انجام شده است.

وي افزود: با توجه به اينكه بقعه بي بي دوست يكي از اماكن سياحتي و زيارتي مردم منطقه سيستان بوده و افراد زيادي جهت تفريح و زيارت در طول سال از اين مكان بهره مي برند خدمات رساني به آنان از اولويت هاي اداره اوقاف و امور خيريه به شمار مي رود بنابراين با ايجاد اين ديوار مي توان در خدمات دهي بيش از پيش موفق عمل كرد.

بامري تصريح كرد: وجود حيوانات ولگرد از لحاظ بهداشتي وضعيت بسيار نامناسب ايجاد كرده بود و حتي شانيت آن مكان مقدس و قبور شهدائي كه در آن بقعه مدفون هستند حفظ نمي شد بنابراين ازپايان سال ۱۳۹۴ تصميم بر حصار كشي اطراف بقعه شد و پس از هماهنگي هاي لازم كار شروع و تاكنون مقدار۲ هزار و ۵۰۰ متر آن حصاركشي شده است.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان زابل خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه سال آينده استان به عنوان منطقه گردشگري اعلام شده و بقعه بي بي دوست نيز يكي از مناطق تفريحي مردم بوده بنابراين براي رسيدن به اهداف گردشگري بايد تلاش هاي زيادي انجام شود.

وي در پايان تاكيد كرد: مردم و مسئولين كمك هاي بيشتري در خصوص عمران و آباداني بقاع متبركه به عنوان يكي از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري داشته باشند تا علاوه بر حفظ شان و جايگاه افرادي كه در آنجا دفن شده سبب جذب توريست به منطقه شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار