17هزار مورد ولادت در استان یزد به ثبت رسیده است

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: در هشت ماهه امسال17 هزار و 263 مورد ولادت در این استان ثبت شده است که این آمار جایگاه یزد را به لحاظ زاد و ولد در مقام چهارم کشور قرار داده است .
کد خبر: ۳۳۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 07 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد طباطبائی اظهار کرد: در مدت یاد شده نیز 6 هزار و 14 واقعه ازدواج و 2 هزار و 949 مورد فوتی نیز در استان ثبت شده است.
وی افزود: براساس اطلاعات سال گذشته نرخ ولادت دراستان یزد 23.8ونرخ وفات استان 4.3 بوده است و شهرستان مهریز با نرخ 26 درهزار نفر بیشترین نرخ ثبت ولادت و تفت با نرخ 16 در هزار نفر کمترین نرخ ولادت را به خود اختصاص داده است .
طباطبایی بابیان اینکه در هشت ماهه امسال هر 24 ساعت 70 نفربه بدنیا آمده اند و 12 نفر فوت کرده اند ادامه داد: براساس اطلاعات ثبت شده نرخ ازدواج 8.2 و نرخ طلاق 1.4در سال گذشته بوده است .
مدیرکل ثبت احوال استان یزد همچنین به بخشی از فعالیتهای این سازمان خبر داد و گفت: در هشت ماه امسال 118 هزار و 375 کارت ملی هوشمند در این استان صادر شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 300هزار شناسنامه مکانیزه که بر اساس فن آوری جدید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است برای افراد بالای 15 سال صادرشده که از این تعداد 32هزار و 690 در هشت ماهه امسال صادر شده است.
طباطبایی بابیان اینکه بیش از 50 نوع خدمات در ثبت احوال به مردم ارائه می شود خاطرنشان کرد: تاکنون 17فعالیت ثبت احوال به بخش خصوصی سپرده شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان یزد تصریح کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی ، هم اکنون 24 دفتر پیشخوان در استان در زمینه ارائه خدمات ثبت احوال فعال هستند که تا پایان امسال این تعداد به 26 دفتر افزایش می یابد.
استان یزد یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت دارد و دارای 10 شهرستان است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار