اولویت آموزش و پرورش؛ حفظ نیروی انسانی

وزیر آموزش و پرورش گفت: حفظ و نگهداشت نیروی انسانی مهم‌ترین اولویت در سیستان و بلوچستان است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
کد خبر: ۳۵۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 28 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فخرالدین دانش‌آشتیانی دیشب در جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری، اظهار کرد: در زمینه آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی بهتری هستیم باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شاخص‌های آموزش و پروش باید متناسب با استان تعریف شود متناسب با امکانات پراکندگی و جمعیت روستایی که دارد.

این مسؤول ادامه داد: حفظ و نگه داشت نیروی انسانی مهم‌ترین اولویت در سیستان و بلوچستان که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: معلمان روستا زندگی سختی دارند و انگیزه و قداست کار معلمی موجب نگهداشت آنها شده که باید امتیازات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استان ما نسبت به سایر استان‌ها متفاوت بوده و از پراکندگی جغرافیایی برخوردار است که باید اسباب ماندگاری مردم در روستا را تدبیر کنیم.

علی‌اوسط هاشمی ادامه داد: برای پیشگیری از جابه‌جایی جمعیت و افزایش حاشیه نشینی باید تدابیر ویژه اتخاذ و نگاه تغییر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: 6 هزار و 200 روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که روستا مرکزی باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: راهکار ماندگاری دانش‌آموز در موضع دانش در گرو تغییر دیدگاه و نگرش است.

انتهای پیام/3139/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار