به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فخرالدین دانشآشتیانی دیشب در جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری، اظهار کرد: در زمینه آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی بهتری هستیم باید برنامهریزی مدونی داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: شاخصهای آموزش و پروش باید متناسب با استان تعریف شود متناسب با امکانات پراکندگی و جمعیت روستایی که دارد.
این مسؤول ادامه داد: حفظ و نگه داشت نیروی انسانی مهمترین اولویت در سیستان و بلوچستان که باید برنامهریزیهای لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی بیان کرد: معلمان روستا زندگی سختی دارند و انگیزه و قداست کار معلمی موجب نگهداشت آنها شده که باید امتیازات ویژهای برای آنها در نظر گرفته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استان ما نسبت به سایر استانها متفاوت بوده و از پراکندگی جغرافیایی برخوردار است که باید اسباب ماندگاری مردم در روستا را تدبیر کنیم.
علیاوسط هاشمی ادامه داد: برای پیشگیری از جابهجایی جمعیت و افزایش حاشیه نشینی باید تدابیر ویژه اتخاذ و نگاه تغییر کند.
وی در ادامه تصریح کرد: 6 هزار و 200 روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که روستا مرکزی باید در استان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: راهکار ماندگاری دانشآموز در موضع دانش در گرو تغییر دیدگاه و نگرش است.
انتهای پیام/3139/ن