استاندار چهارمحال و بختیاری:

با همکاری جهاد دانشگاهی می‌توان راهکارهای علمی و منطقی برای توسعه استان به دست آورد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری دستگاه‌های پژوهشی و علمی همچون جهاد دانشگاهی می‌توان راهکارهای علمی و منطقی برای توسعه استان به دست آورد.
کد خبر: ۳۵۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 31 December 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، قاسم سلیمانی دشتکی 11 دی‌ماه در آیین افتتاح فاز نخست مجتمع آموزشی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد، با اشاره به تکمیل فاز نخست این پروژه، اظهار کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی در این ساختمان برنامه‌های وسیع و گسترده‌تری را در حوزه پژوهشی اجرایی کند.

وی با اشاره به حرکت قوی جهاد دانشگاهی در سه سال گذشته در حوزه‌های اموزشی، پژوهشی و نظرسنجی در سطح استان، اظهار کرد: همواره مسئولان این نهاد در جلسات استانی به صورت فعالانه و با دید کارشناسی قوی حضور داشته‌اند.

سلیمانی دشتکی به نیاز استان به پژوهش‌های کابردی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی به مرکز پژوهشی قوی و ارزشمند تبدیل شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه تولیدات کشاورزی همچون تولید بادام و گردو و متاسفانه در برخی موارد بهره‌وری و بازدهی کم محصولات، تاکید کرد: در این حوزه انجام فعالیت پژوهشی به شدت احساس می‌شود.

استاندار اضافه کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و مربوطه همکاری لازم را در راستای افزایش بهره‌وری محصولات، به منظور کار کارشناسی و پژوهشی با جهاد دانشگاهی داشته باشند.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری سرزمین آب، آیینه و افتاب نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: متاسفانه استان با مشکلاتی همچون خشک شدن حدود 60 درصد قنوات و چشمه‌ها، آبرسانی سیار به بسیاری از روستاها، مشکلات کمبود آب در حوزه کشاورزی و صنعت و ممنوعه شناخته شدن 9 دشت استان روبه‌رو است.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری رو به توسعه است و فعالیت‌های بسیار زیادی در حوزه‎‌های جاده‌سازی، آب، بهداشت، درمان و مراکز علمی انجام شده است.

استاندار گفت: با همکاری دستگاه‌های پژوهشی و علمی همچون جهاد دانشگاهی می‌توان راهکارهای علمی و منطقی برای توسعه استان به دست آورد.

وی افزود: قول‌های داده شده به جهاد دانشگاهی برای اعطای کمک‌های مالی در طول امسال و سال آینده عملیاتی خواهد شد.

استاندار با اعلان حمایت و رضایت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان، خاطرنشان کرد:باید مرکز پژوهشی و علمی این نهاد با سرعت فعال‌تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار