رئیس سازمان میراث فرهنگی در اردبیل:

شناسایی ۱۵۰مکان تاریخی باستانی در کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ تاکنون ۱۵۰ مکان باستانی و تاریخی در کشور از دل خاک در آمده و شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 16 May 2015
به گزارش تسنیم، مسعود سلطانی‌فر پیش از ظهر امروز در بازدید از بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ در حال حاضر یک میلیون سایت و مکان تاریخی در کشور وجود داشته که در یک قرن اخیر از دل خاک در آمده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور ایران به عنوان یک کشور استثنایی در برخورداری از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است، گفت: شهرستان مشگین‌شهر یکی از قطب‌های گردشگری و تاریخی کشور بوده که سهم بسزایی در تاریخ ایران دارد.

سلطانی‌فر از مرمت و ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر خبر داد و افزود:‌ این بقعه در مدت زمانی کوتاه ساماندهی و در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد:‌ منطقه شهریئری مشگین‌شهر با تامین اعتبارات ویژه به زودی عملیات حفاظت‌کاری آن انجام شده و خدمات مختلف تفریحی و رفاهی در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ آثار تاریخی و فرهنگی فوق‌العاده‌ای در منطقه شهری یئری مشگین‌شهر و بقعه شیخ حیدر وجود دارد که نماد تاریخ کشورمان را به دنیا نشان می‌دهد.

سلطانی‌فر اظهار کرد:‌ مسئولان میراث فرهنگی استان باید روند فیزیکی بقعه شهید حیدر و مکان باستانی شهریئری را لحظه به لحظه گزارش دهند تا این دو بنای تاریخی هر چه زودتر ساماندهی شود.

انتهای پیام/ ب

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار