چادر رسمی بانوان قم چادرهای بدون آستین با دوخت سنتی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: چادر رسمی بانوان در قم همان چادرهای بدون آستین با دوخت سنتی است که اگر به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد حجاب برتر است.
کد خبر: ۳۵۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 08 January 2017
به گزارش تابناک قم، طوبی حجازی در خصوص اصالت چادر در قم عنوان کرد:چادر نماد حجاب برتر زنان است که همه بخش های مختلف بدن را از گزند دید نامحرمان می پوشاند و برای زنان پیام آور امنیت اجتماعی و حضور موثر در جامعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم افزود: برای حفظ حجاب تنها استفاده از چادر کافی نیست بلکه باید لباس های پوشیده شده در زیر چادر هم دارای پوشش کامل باشد.

حجازی اظهارکرد: حجاب را باید متناسب با وضعیت جامعه رعایت کرد البته ممکن است نوع پوشش و حجاب با یکدیگر متفاوت باشد اما حفظ حجاب با هر پوشش مناسبی طبق شرایط جامعه امری ضروری است و حجاب بانوان می تواند بخش عظیمی از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: در قم که خواستگاه اسلام و تشیع و انقلاب است بهترین است که چادر رسمی و حجاب برتر مورد استفاده قرار بگیرد اما این چادر هم شرایط خاص خود را دارد و باید زیر آن حجاب کامل اسلامی نیز رعایت شود تا در شرایط مختلف بتوان حجاب و پوشش را رعایت کرد.

وی گفت: حجاب باید به بهترین شکل رعایت شود نه اینکه با یک حجاب نیم بند تنها از چادر استفاده کرده باشیم و حجاب و پوششی در کار نباشد.

حجازی بیان کرد: به غیر از چادر رسمی، چادر دارای شکل های مختلف است مثلا چادرهای لبنانی نیز پوشش خوبی دارد و به دلیل داشتن نقاب و هدبند پوشیده است اما به طور کلی اگر بتوان چادرهای سنتی ایرانی را به بهترین نحو بر سر کرد حجاب برتر رعایت شده است.

وی خاطرنشان کرد:چادرهای آستین دار با مدل های مختلف لبنانی، دانشجویی، ملی و ایرانی در بازار وجود دارد باید توجه داشت آستین چادرها باید به گونه ای باشد که حجاب و پوشش واقعی را نشان دهد و صرفا البسه ای برای پوشیدن نباشد و معنای واقعی در چادر برای حفظ حجاب و پوشش را تداعی نماید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار