اجرای طرح حامیان آب در مدارس قم

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای قم از اجرای طرح حامیان آب خبر داد و گفت: این طرح در راستای ضرورت فرهنگسازی مصرف بهینه آب از ابتدای آذرماه سال جاری در مدارس ابتدایی استان آغاز شده است.
کد خبر: ۳۶۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 14 January 2017
به گزارش تابناک قم، محمد کربلایی ابراهیمی افزود: چهار هزار و 400 دانش آموز از 520 مدرسه تا پایان دی ماه در این استان شرکت خواهند کرد. 

وی، آشنایی دانش آموزان و خانواده ها با روش های صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، آموزش بهترین و ساده ترین روش ها برای صرفه جویی در مصرف آب، فرهنگ سازی استفاده مناسب از آب با توجه به بحران آب در کشور، ایجاد یک موج گسترده با هدف ترویج مدیریت مصرف آب در بین همه مردم از طریق پتانسیل موجود در مدارس و دانش آموزان، آموزش چرخه و فرآیند تولید آب به دانش آموزان وایجاد روحیه مسئولیت پذیری نسبت به حفظ منابع آب دربین آحاد جامعه را از جمله اهداف برگزاری این طرح برشمرد. 

کربلایی ابراهیمی با بیان این که طرح ملی حامیان آب به عنوان یک «طرح ملی دانش آموزی» در زمینه آموزش، ترویج، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با موضوع آب است گفت: در این طرح دانش آموزان 7 الی 12 ساله با الفبای صرفه جویی و روش های مدیریت مصرف آب آشنا می شوند. 

وی ادامه داد:برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع آب، برپایی مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی با موضوع آب، راه اندازی رادیو آب ویژه مدارس، اجرای نمایش های موزیکال آموزشی در مدارس، اهدا کتاب های مرتبط با اهداف طرح به دانش آموزان، برپایی اردوهای آموزشی با موضوع آب، برپایی کارگاهها و نشستهای آموزشی با موضوع مدیریت مصرف آب در مدارس از جمله برنامه های این طرح است. 

وی بااشاره به اجرای مسابقه طراحی و نقاشی و کتابخوانی حامیان آب گفت: در این مسابقه ها کتاب های مختلفی با عنوان صرفه جویی در مصرف آب، شیر آب را باز نگذاریم، اثر آلودگی آب بر سلامتی ما و آب یعنی آبادانی در بین دانش آموزان توزیع می شود و آنان می بایست کتاب های معرفی شده را مطالعه کرده و به پرسشهایی پاسخ دهند. 

کربلایی ابراهیمی افزود: همچنین آنان می توانند در مسابقه طراحی و نقاشی و کاریکاتور در زمینه آب شرکت کنند. 

وی با اشاره به این که ایجاد بستری گسترده در جهت نهادینه سازی یک الگوی جامع با موضوع مصرف بهینه آب ضروری است گفت: گسترش باور همگانی برای آب به عنوان کالای اقتصادی بدون جایگزین و استفاده از آن بر پایه الگوی مصرف، ایجاد حس خودکنترلی فردی و اجتماعی در مصرف بهینه آب و سازمان دهی دانش آموزان جهت آموزش های همگانی باید نهادینه شود. 

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای قم ابراز داشت: حضور کارشناسان حوزه آب در مدارس و ارائه آموزش ها و راهکارهای مصرف بهینه آب نیز باعث می شود تا دانش آموزان با روشهای مدیریت مصرف آب آشنا شده و این روشها را به دیگر دوستان و همچنین خانواده خود منتقل کنند. 

وی خاطرنشان کرد:پایان امسال گردهمایی طرح حامیان آب برگزار می شود تا به دستاوردهای این طرح در سطح وسیعی پرداخته شود و از برترین ها تقدیر می شود. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار