معاون استاندار قزوین:

دولت از نقدهای سازنده استقبال می‎کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه دولت از نقدهای سازنده استقبال می‎کند، گفت: مرز بین نقد سازنده و مخرب از یکدیگر جدا بوده و برخی از طریق نقدهای غیرمنصفانه به دنبال تخریب دولت هستند.
کد خبر: ۳۶۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیدسعید شاهرخی در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت فعالیت در حوزه روابط عمومی، تقویت این بخش اداری یک اصل به شمار می‌رود و نیروهایی که در این بخش به کار گرفته می‌شوند باید افرادی کارآمد و متخصص باشند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و دستگاه اجرایی است، افزود: دیدگاه‌ها و درخواست‌های مردم از طریق روابط عمومی‌ها به مدیران دستگاه‌های اجرایی انتقال داده می‌شود بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مجرب‌ترین نیروهای خود را در این بخش به کار گیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: در برخی از موارد تنگ‌نظری‌هایی در روابط عمومی دستگاه اجرایی مشاهده می‌شود که ناشی از عدم شناخت روابط‌عمومی‌ها و عدم تجربه و تحلیل هزینه و فایده از سوی مدیر دستگاه اجرایی است.

شاهرخی ادامه داد: قطع به یقین اگر زمینه‌ای فراهم شود تا روابط‌عمومی در دستگاه‌های اجرایی در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد، بسیاری از مشکلات مرتفع شده و مسیر دست‌یابی به اهداف هم در آن دستگاه اجرایی کوتاه‌تر می‌شود.

وی عنوان کرد: هر اندازه جایگاه روابط عمومی در یک دستگاه اجرایی ضعیف‌تر باشد آن دستگاه اجرایی از اثرگذاری کمتری برخوردار است زیرا در شرایطی که پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان قوی نباشد چالش‌های بیشتری پیش‌روی آن دستگاه اجرایی قرار می‌‎گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر اینکه مدیران و کارمندان روابط‌عمومی باید حساسیت کار در حوزه روابط‌عمومی را به خوبی درک کنند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها برای موفقیت در عملکرد خود باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند تا بتوانند به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

* استقبال دولت از نقدهای سازنده

شاهرخی گفت: روابط عمومی‌ها باید با عامه مردم ارتباط مستمر و گسترده داشته باشند و ضمن تعامل سازنده با اصحاب رسانه با رصد موضوعات مطرح شده در رسانه‌های مجازی، پاسخگوی شبهات باشند.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید تجهیزات لازم را برای نیروهای روابط عمومی فراهم کنند تا کارکنان این حوزه با مشکلی در انجام وظایف خود روبه‌رو نشوند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین با بیان اینکه دولت از نقدهای سازنده استقبال می‎کند، اظهار داشت: مرز بین نقد سازنده و مخرب از یکدیگر جدا بوده و برخی از طریق نقدهای غیرمنصفانه به دنبال تخریب دولت هستند.

شاهرخی ضمن تأکید بر لزوم ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه روابط عمومی و کارمندان روابط عمومی‌ها تا پایان بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود تا مدیران و روابط‌عمومی‌های موفق تجلیل شوند.

وی افزود: مدیرانی هم که در این زمینه عملکرد ضعیفی دارند، هشدارهای لازم را دریافت می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن روند اطلاع‌رسانی خود را اصلاح کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در دهه مبارک فجر عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در ایام دهه مبارک فجر باید خدمات دولت را در قالب بروشور و ویژه‌نامه در رسانه‌های استان منتشر کنند تا از این طریق امید و نشاط در جامعه تزریق شود.

شاهرخی تصریح کرد: اگر به دنبال خدمت به مردم هستیم باید این ارتباط را قوی و دوطرفه کنیم زیرا اگر این ارتباط دوسویه وجود داشته باشد قطع به یقین هم مردم از کارهای خوب اطلاع پیدا می‌کنند و هم نقاط ضعف در سریع‌ترین زمان ممکن احصا و برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: پاسخگویی به شبهاتی که علیه دولت صورت می‌گیرد، ضروری است اما برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه سکوت می‌کنند که این برخورد به هیچ عنوان قابل دفاع نیست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین یادآور شد: با بیان اینکه دولت خدمات بزرگی انجام داده است، گفت: طرح سلامت یکی از این خدمات ارزشمند است که از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری بود که باوجود مشکلات فراوان، دولت توانست این مهم را محقق کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار