نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

ایثار و فداکاری آتش‌نشانان در تاریخ کشور جاودانه می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ایثار و فداکاری آتش‌نشانان در تاریخ کشور جاودانه شده و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.
کد خبر: ۳۶۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال می‌فرماید ما شما را در دنیا می‌آزماییم و هر حادثه و اتفاقی که در زندگی ما پیش می‌آید، امتحان و آزمایش الهی است.

وی افزود: خداوند به کسانی که در امتحان الهی دچار مصیبت می‌شوند می‌فرماید، صبر و شکیبایی پیشه ‌کنید زیرا همه شما از طرف خداوند هستید و به سوی او باز می‌گردید.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اینکه با چه پرونده‌ای به سوی خدا باز می‌گردیم بسیار مهم است؛ عده‌ای رو سیاه به سوی خدا باز می‌گردند و عده‌ای رو سفید خداوند را ملاقات می‌کنند.

عابدینی ادامه داد: آنچه که ملت و همه اهل عالم در حادثه ساختمان پلاسکو مشاهده کردند، ایثارگری و فداکاری از سوی آتش‌نشانان بود و آن‌ها خود را برای نجات مردم در شرایطی به خطر انداختند که وقوع هر حادثه‌ای برای آن‌ها قابل پیش‌بینی بود.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان در حالی که می‌دیدند به سمت خطر می‌روند، آن را انتخاب کردند و به میدان شتافتند و این موضوع ارزش کار آن‌ها را دوچندان می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: فداکاری آتش‌نشانان، چه آن‌هایی که جانشان را به خداوند تسلیم کردند و چه آن‌هایی که دچار آسیب شدند و یا سالم باز گشتند، در تاریخ کشور به ثبت رسیده و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

عابدینی اذعان کرد: فداکاری آتش‌نشانان ما نه تنها در فرهنگ ملت، بلکه در فرهنگ همه ملت‌های جهان تأثیر می‌گذارد و در حقیقت آتش‌نشانان مروج فرهنگ ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی شدند.

وی یادآور شد: رفتار مردم، دولت‌مردان و نهادهای دولتی و غیردولتی نشان داد، ملت فرهیخته‌ای داریم که در زمان خطر آماده ایثار و فداکاری برای یکدیگر هستند.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: هنوز امیدواریم آن‌هایی که شرایط مشخصی ندارند، نجات پیدا کنند، برای مجروحان طلب شفا داریم و دعا می‌کنیم تا آن‌هایی که جانشان را در این راه فدا کردند، با امام حسین‌(ع) محشور باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار