گفتگو با مخترع گلستانی محلول نگهدارنده گلهای شاخه بریده

اختراع بنده محلول­های نگهدارنده گل­های شاخه بریده با استفاده از مواد مختلف گیاهی و شیمیایی غیر مضر می باشد که می­تواند برای تولید­کنندگان گل، غرفه داران بازار گل، گلفروش­ها و خریداران گل مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۳۶۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 25 January 2017
اختراع بنده محلول­های نگهدارنده گل­های شاخه بریده با استفاده از مواد مختلف گیاهی و شیمیایی غیر مضر می باشد که می­تواند برای تولید­کنندگان گل، غرفه داران بازار گل، گلفروش­ها و خریداران گل مورد استفاده قرار گیرد.

مهرداد باباربیع ، 27 ساله ، دانشجوی دکتری باغبانی گرایش گیاهان زینتی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، اهل اصفهان می باشد . بابا ربیع یکی از دانشجویان با تجربه و توانمندی هست که در حال حاضر چند اختراع مهم داشته است .

او در همین رابطه به خبرنگار ما گفت :اختراع بنده محلول­های نگهدارنده گل­های شاخه بریده با استفاده از مواد مختلف گیاهی و شیمیایی غیر مضر می باشد و نیز این ترکیبات می­توانند برای تولید­کنندگان گل، غرفه داران بازار گل، گلفروش­ها و خریداران گل مورد استفاده قرار گیرد.

بابا ربیع با بیان اینکه در کشور ایران و سایر کشورها تحقیقات در این خصوص انجام شده است ، اذعان کرد: اما استفاده تجاری و کاربردی نشده است و به دلایلی مثل گران بودن ، مضر بودن ، قابلیت دسترس نبودن در بازار مربوطه می باشد اما بنده ایده ­ای را در جشنواره ایده ­های برتر اصفهان در سال 95 مطرح کردم که ترکیباتی را که در طی چند سال مورد آزمایش قرار داده­ ام را وارد بازار کنم و الحمدلله با استقبال مسئولین مواجه شد و حتی برای حمایت­های مالی آن نیز صحبت­های اولیه انجام شده است و مهم­تر از همه اینکه این ترکیبات ساخت کشور ایران خواهد بود و حتی به تولیدکنندگان مواد اولیه آن نیز کمک خواهد شد.

وی اشاره ای به اختراعات دیگر خود، اظهار کرد: در خصوص کمپوست پلت شده طبیعی است که البته بیشتر کارهای آن توسط آقای دکتر زراعی عضو هیئت علمی دانشگاه انجام شده است و ایده از ایشان می باشد و بنده همکار اجرایی آن بوده ­ام که این ماده نیز برای تسهیل کاربرد مواد آلی در تولید گیاهان زینتی به کار می­رود و از ضایعات گیاهی و خانگی استفاده می­گردد.

باباربیع هدف از آمدن خود به سمت اختراعات را اطلاع یافتن از نیاز­های مربوط به حوزه مطالعاتی و تحصیلی می داند و نیازهای اساسی مخترعین را انگیزه کافی برای ایده ­پردازی که باید توسط مسئولین ذی­ربط فراهم گردد، بر می شمرد.

وی تصریح کرد: به طور کلی هزینه­ های شخصی بوده و کمک­های مالی استاد راهنمای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بنده نیز بسیار موثر بوده است.

به نظر من ایده ی یک مخترع در عرصه اقتصادی و تجاری سازی خیلی موثر است

 بابا ربیع تصریح داشت:  اگر ایده یک مخترع بر اساس نیاز­های جامعه و کشور باشد حتما در این خصوص تاثیرگذار خواهد بود و شاید با ایده و اختراعات آن در عرصه ی اقتصاد و تولید بتوانیم نیازهای جامعه را برطرف کنیم.

دانشجوی باتجربه و توانمند گلستانی از ثبت اختراعات و چگونگی ساخت ایده های  خود گفت و اذعان کرد: دو اختراع مراحل انجام خود را می گذراند که یکی از آن­ها نهایی شده و دیگری در حال بررسی است و همچنین بنده همیشه سعی میکنم ابتدا به سراغ نیاز های جامعه بروم و از همه مهمتر ایده هایی را به ثبت و اختراع برسانم که وابستگی به کشورهای دیگر را کاهش دهند.

وی به حمایت از ایده­ ها و توانایی­ های بنده و سایر افرادی که در زمینه­ های مختلف در حال فعالیت­های تاثیرگذار هستند اشاره کرد و گفت: به نظر بنده  مسولین امر کمک جهت اشتغال را افزایش دهند و نیز بنده ادعایی ندارم اما با رزومه علمی و فرهنگی قابل قبول و کسب چند عنوان ، بدون تعارف آینده شغلی خوبی برای خود متصور نیستم.  

 استان گلستان در زمینه اختراعات مخترعین خوب و مستعدی را دارد

خوشبختانه جوانان ایده­ پرداز و مخترعین بسیار خوبی در استان گلستان زندگی می­کنند که مسولین  باید توجه بیشتری به این جوانان مستعد، مومن و انقلابی داشته باشند و از آنان حمایت کنند.

وی از اختراع آینده ی خود خبر داد و گفت: دو ماه گذشته بود که در یک قطعه زمین کوچکی که قبلا در آن تعدادی گل شاخه بریده از یک گونه به عنوان یک طرح تحقیقاتی کشت کرده بودم، به مشکلی برخورد کردم که ایده­ ای به ذهنم رسیده است و قصد رایزنی با برخی متخصصان را دارم تا بتوانم گامی برای رفع این مشکل بردارم چون در این صورت برای تولیدکنندگان عملکرد بهتری در بر خواهد داشت.

باباربیع در پایان توصیه ای به مخترعین کرد و گفت: بنده کوچک­تر از آن هستم که بخواهم به مخترعین عزیز کشورم توصیه­ ای کنم اما به عنوان پیشنهاد عرض می­کنم که لطفا در عرصه مطالبه­ گری از مسئولین متحد شوید تا زحمات و تلاش­ها نتیجه مثبتی برای خود و کشور به همراه داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار