پرسپولیس – الهلال؛ جنگ در زمین فوتبال / آیا هلال صعود قرمز می‌شود؟

تابناک تهران - پرسپولیس تیم دوگانه فصل جاری بوده. تیمی وررشکسته لیگ برتر و البته شیر آسیا. آنها می خواهند با ادامه این روند حداقل در آسیا خاطرات تلخ لیگ را پاک کنند. قرمزهای پایتخت لیگ را با رتبه نهمی به پایان رساندند اما در لیگ قهرمانان پس از لخویا 13 امتیازی با کسب 12 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شدند و حالا باید مقابل آبی های عربستانی قرار بگیرند.
کد خبر: ۳۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 19 May 2015
یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آغاز یک دوگانه حساس است. دوگانه ای به وسعت تاریخ میان دو کشور مدعی منطقه.

دو کشوری که در تمام حوزه ها از سیاست گرفته تا اقتصاد و البته نفت و ورزش رقیب هم بوده اند و روابط میانشان یک تابع سینوسی بوده؛ گاهی ملایم و گاهی تند. در اوج اختلافات چند وقت اخیر این بار ورزش بهانه ای برای تقابل است. تقابلی که بعد از منازعات سیاسی اخیر به ویژه اتفاقات سیاه و تلخ فرودگاه مکه رنگ و بوی جنگ را گرفته.

اکنون روابط ایران و عربستان در نقطه پایینی سینوس روابط دو کشور قرار دارد و حالا فوتبال عرصه ای برای جولان تخاصم شده. بازی برگشت پرسپولیس برابر النصر در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا جلوه ای از این تخاصم بود. آنجا که مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس بعد از گل تحقیرآمیزی که وارد دروازه حریف عربستانی کرد، با شادی گل جنجالی خود بدل به تیتر یکی همه رسانه های منطقه و دنیا شد. شادی به سبک ذبح گردن که البته ریشه در همین منازعات اخیر داشت و حالا این ماجرا به مرحله یک هشتم کشیده شده؛ نبرد پرسپولیس برابر الهلال یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین تیم های صحرای حجاز.

فارغ از مباحث فرازمینی و فرامتنی، پرسپولیس برابر عربستان. ایران و عربستان در فوتبال همیشه رقیب سنتی بودند و از روی دیگر تیم ملی نیز موفق نشده در 2 بازی آخر در مقابل سبزپوشان صحرانشین پیروز شود و این موضوع حساسیت دیدار دو تیم را دو چندان می کند.

 پرسپولیس تیم دوگانه فصل جاری بوده. تیمی وررشکسته لیگ برتر و البته شیر آسیا. آنها می خواهند با ادامه این روند حداقل در آسیا خاطرات تلخ لیگ را پاک کنند. قرمزهای پایتخت لیگ را با رتبه نهمی به پایان رساندند اما در لیگ قهرمانان پس از لخویا 13 امتیازی با کسب 12 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شدند و حالا باید مقابل آبی های عربستانی قرار بگیرند.

شاید با نتیجه ای که در دربی بدست آمد طرفداران پرسپولیس فصل بد قرمزها را فراموش کنند و با نفرات زیادی در روز سه شنبه از تیم خود حمایت کنند تا از تیمشان بتواند از سدی بزرگ به نام الهلال عربستان عبور کرده و در جمع 8 تیم برتر قاره آسیا قرار بگیرد. با توجه به نتایجی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان در خانه کسب کرده، باید امیدوار بود که بتواند کار الهلال را در همین بازی رفت تمام کند چون اصلا پرسپولیس در خانه را نمی توان با خارج از خانه مقایسه کرد.

 البته پرسپولیس در فصول قبلی که در لیگ قهرمانان حضور داشت در عربستان نتایج خوبی گرفته ولی این فصل مقابل النصر با 3 گل مغلوب شد که این مسئله شاید در دور برگشت برای قرمزها مشکل ساز شود.

در مقابل الهلال پرافتخارترین تیم عربستان که بواسطه موفقیت هایش به رئیس شهره شده. تیمی که در هفته آخر لیگ عربستان با نتیجه 5-1 تیم الهاجر را شکست داد و با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول رده بندی به کار خود در این فصل فوتبال عربستان پایان داد.

الهلال در دور گروهی لیگ قهرمانان نیز با فولاد ایران هم گروه بود که در نهایت با کسب 13 امتیاز سرگروه شد و باید حالا به فکر رویارویی با پرسپولیس و احتمالا 100 هزار طرفدار در ورزشگاه آزادی باشد که حتما برای آنها مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. پرسپولیس اگر خواهان صعود به مرحله بعد است، باید در همین بازی رفت کار را تمام کند وگرنه در بازی برگشت امکان وقوع هر اتفاقی هست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار