امام جمعه کیش:

کمپ دیوید، کانون فتنه

حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش گفت: کمپ دیوید استراحتگاه رئیس جمهور آمریکا، کانون فتنه و جنایت است.
کد خبر: ۳۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 21 May 2015
به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کیش پرس، امام جمعه کیش در نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در روزهای اخیر رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید سران برخی کشورهای عربی را به حضور پذیرفته اظهار کرد: بی‌تردید آن‌ها به دنبال جریان سازی و فتنه‌ای دیگر هستند. در حالی که روزی بر امت اسلامی نمی‌گذرد مگر مسلمانان به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی افزود: به جامعه اسلامی که نگاه کنید مسلمان کشی را که رایج شده خواهید دید. چرا آن‌ها در کمال امنیت و آرامش هستند و بر قتل عامل و کشتار مسلمانان در جبهه‌های متعدد نظارت می‌کنند؟

امام جمعه کیش تصریح کرد: کمپ دیوید و همچنین سران خودفروخته و مزدوری که اهرم‌های ظلم قرار گرفته‌اند کانون فتنه هستند.

وی اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس را روز نکبت در جهان اسلام خواند و تاکید کرد: رژیم اشغالگر قدس یک غده سرطانی است که در جهان اسلام جا گرفته است و هر روز در حال گسترش است.

خطیب جمعه کیش همراهی حکام ظالمی را که حاکمیت بخشی از جهان اسلام را بر عهده دارند با استکبار جهانی یک افتضاح سیاسی دانست و افزود: استکبار جهانی رسما این حاکمان را از همدستان خود معرفی می‌کند و هیچکدام از کشورهایی که خود را به ظاهر مسلمان می‌دانند حتی در ظاهر نیز جرأت تکذیب ادعای انان را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در بخش‌های مختلف ادارات زحمات زیادی متحمل می‌شوند تا اخبار در جامعه منعکس شود ادامه داد: روابط عمومی‌های سربازان سخت کوش در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی هستند.

نماینده ولی فقیه با تبریک بعثت رسول مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی پیامبر اسلام را مبعوث کرد تا به وعده خود که تکامل نبوت بود عمل کند.

وی به ویژگی‌های جامعه جاهلیت اشاره کرد و یادآورشد: مذاهب پراکنده، روش‌های متفاوت و خواسته‌های فراوان، جهالت و تاریکی از مواردی بود با تابش نور بعثت تبدیل به اجتماع، آگاهی و اطاعت از خدا و دوری از بت پرستی و هوی پرستی شد.

حجت الاسلام علیدادی به فعالیت و جایگاه ارزشمند جمعیت هلال احمر در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از تمامی اقشار جامعه شکل گرفته است. بخشی از جامعه انسانی که مسئولیت‌های بسیار سخت را انجام می‌دهند و منشاء خدمات بسیاری هستند. همانگونه که در حال حاضر شاهد ارسال کمک‌های بشردوستانه این جمعیت با یکی از کشتی‌های بزرگ برای امداد رسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن هستیم.

وی همچنین جایگاه خانواده در دیدگاه اسلامی را بسیار ارزشمند و ویژه دانست و گفت: در معرفی اشخاص اولین گزینه اصالت خانوادگی است که به آن اشاره می‌شود و این نشان از اهمیت و ارزش جایگاه خانواده در دین و فرهنگ ماست.

امام جمعه کیش تاکید کرد: باید تمامی بخش‌های فرهنگی کشور در حفظ حریم خانواده کمک کنند تا خانواده‌های جامعه اسلامی دچار آسیب و چالش نشوند.

حجت الاسلام علیدادی در خطبه اول نماز جمعه این هفته کیش با اشاره به اینکه غفلت از قیامت، پرده بر چشمان انسان‌ها می‌افکند و موجب فاصله گرفتن از واقعیات می‌شود افزود: کسانی که در حکومت اسلامی مسئولیتی می‌پذیرند باید حق این مسئولیت را درباره مردم ادا کنند به خصوص در رابطه با اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه.

وی ادامه داد: در نامه امام علی (ع) به مالک اش‌تر که استاندار ایشان بود آمده است» کسانی که مسئولیت جامعه اسلامی را بر عهده دارند نباید به بهانه تکمیل زیرساخت‌ها و اینکه کارهای مهم و فراوان دارند از کارهای کوچک که رسیدگی به مستضعفان و مردم نیازمند جامعه اسلامی است غفلت ورزند».

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی با حضور مردم مومن جزیره کیش در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار