دستورالعمل تشكيل ستاد مديريت بحران در شهرداري ها ابلاغ شد

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم گفت: دستورالعمل تشكيل ستاد مديريت بحران در شهرداري ها به شهرداري قم ابلاغ شد.
کد خبر: ۳۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 21 May 2015
به گزارش تابناک قم، علي اكبر رحيمي با اشاره لزوم توجه به آسيب شناسي هاي انجام شده در كلانشهرها خاطرنشان كرد: نظر به اينكه  تاكنون شرح وظيفه و ساختار قانونمند و مشخصي براي شهرداري ها در زمينه مديريت بحران در سازمان مديريت بحران كشور ديده نشده بود اين دستورالعمل تدوين و به شهرداري ها ابلاغ گرديد.

رحيمي اشاره كرد: مطابق قانون مديريت بحران كشور، شهرداري ها رياست و دبيري يكي از كارگروه هاي چهارده گانه مديريت بحران به نام كارگروه بيمه، بازسازي، بازتواني، تامين و توزيع ماشين آلات ، آواربرداري، آتش نشاني و مواد خطرناك و انتقال و تدفين متوفيان بحران را بر عهده دارند كه بسياري از شرح وظايف اين كارگروه در حيطه خدمات شهرداري ها نيست.

رحيمي اضافه كرد: دستورالعمل تشكيل ستاد مديريت بحران در شهرداري ساختار مديريت بحران در شهرداري ها و توجه به سطوح محلي مديريت بحران را شكل خواهد داد.

وي افزود: چهار كارگروه زير مجموعه اين ستاد تحت عناوين كارگروه ايمني، آتش نشاني و امداد و نجات، كارگروه تدفين ، كارگروه كنترل سيلاب هاي شهري و كارگروه هشدار و اطلاع رساني در نظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار