هشدار استاندار قم:

احتمال کمبود نیروی برق برای برخی مناطق استان

با توجه به مشکلات استان در حوزه انتقال و توزیع برق و فرارسیدن فصل گرما در صورتی که در مصرف برق صرفه جویی لازم صورت نپذیرد برای برخی مناطق استان کمبود نیروی برق محتمل است.
کد خبر: ۳۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 24 May 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش در جلسه شورای مدیریت بحران استان كه در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد طي سخناني با اشاره به همزمانی نیمه شعبان و ایام سالگرد رحلت امام (ره) تصریح کرد : بایستی در استان آمادگی لازم برای اجرای هرچه بهتر برنامه های این مناسبت ها بیش از سال های گذشته ایجاد شود.

وي با تاكيد بر ضرورت آماده باش دستگاههای ذیربط براي خدمات رساني به زوار در اين دو مناسبت تصريح كرد: در همه زمينه ها از جمله مباحث ترافیکی و ازدحام جمعیتبايد پیش بینی های لازم صورت گیرد تا همچون سال گذشته بخوبی مراسم جشن میلاد نیمه شعبان برگزار گردد .

استاندار قم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و یادآوری زحمات و سختی هایی که ایشان در برپایی نظام جمهوری اسلامی متحمل شدند ، ادامه داد: باید با زنده نگهداشتن ایام 14 و 15 خرداد ماه و انتقال اندیشه های عمیق و الهی امام به جوانان و نسل جدید وظیفه خود را در قبال آن رهبر فرزانه انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش روحیه ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را شاخصه هاي بارز رهبر کبیر انقلاب اسلامي دانست و اذعان داشت : امام راحل (ره) با چنين روحيه اي در مقابل طاغوت ايستادگي كرد و امروزنیز در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی و گروه های افراطی موجب سربلندی ایران اسلامی گشته است .

رئیس شورای مدیریت بحران استان صرفه جویی در منابع آب و برق را امری حیاتی دانست و تأکید کرد: نهضت عظیم صرفه جویی در منابع انرژی باید از سازمان ها و دستگاهها اجرایی شروع شود و هر کسی در مصارف شخصی و عمومی این مسئله را رعایت نموده و الگویی برای عموم مردم و اطرافیان خود باشد تا فرهنگ استفده بهینه از آب و دیگر مانبع انرژی در کشور نهادینه شود .

وي همچنین با بیان اهمیت صرفه جویی همگانی برای رفع مشکل کمبود آب در کشور و استان قم افزود: زحمات و هزينه هاي فراوانی برای انتقال حوزه آب سرشاخه های دز به استان قم صورت پذیرفته و برای تکمیل این طرح هنوز هم نیاز به هزینه ای جدید است و این موضوع اهمیت استفاده درست و در مصارف صحیح این مایع حیات در استا را دوچندان می کند.

استاندار قم با اشاره به مشکلات استان در حوزه انتقال و توزیع برق و نیز در پیش رو بودن فصل گرما اضافه کرد : در صورتی که در مصرف برق صرفه جویی لازم صورت نپذیرد برای برخی مناطق استان کمبود نیروی برق محتمل است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به میزان بالای تبخیر سطحی آب در استان قم و نیز ضعف خاک حاصلخیر در استان ادامه داد : امروز به دليل شرايط اقليمي و منابع آبي استان، تولید برخی محصولات برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار