دکتر سید شاهین احمدی :

توقیف و معدوم سازی محموله غیرمجاز مرغ زنده در جاجرم

در راستای طرح تشدید کنترل بر محموله های طیور زنده و فرآورده های خام آن به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از استان ها به خصوص استان های همجوار خراسان شمالی، مأموران انتظامی شهرستان جاجرم یک محموله غیرمجاز مرغ زنده را در محدوده روستای طبر، توقیف کردند.
کد خبر: ۳۸۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 26 February 2017
در راستای طرح تشدید کنترل بر محموله های طیور زنده و فرآورده های خام آن به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از استان ها به خصوص استان های همجوار خراسان شمالی، مأموران انتظامی شهرستان جاجرم یک محموله غیرمجاز مرغ زنده را در محدوده روستای طبر، توقیف کردند که با پیگیری دامپزشکی شهرستان و دستور مقام قضایی معدوم شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم در این باره گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعداد زیادی از استان های کشور و به خصوص در استان های همجوار خراسان شمالی، شبکه دامپزشکی جاجرم نیز با همکاری نیروی انتظامی شهرستان مبادرت به تشدید کنترل ورود و خروج محموله های طیور و فرآورده های خام آن کرده است که در همین راستا نیروهای انتظامی پاسگاه طبر، یک خودروی وانت بار را که در حال فروش مرغ زنده بدون کسب مجوزهای قرنطینه ای – بهداشتی لازم از دامپزشکی بود، توقیف و به شبکه دامپزشکی ارجاع کردند.
دکتر سید شاهین احمدی  افزود: شبکه دامپزشکی جاجرم نیز به دلیل نبود سابقه واکسیناسیون و تأیید نشدن سلامت طیور توقیفی و هم چنین نامشخص بودن مبدأ محموله، فرد متخلف را به دلیل به خطر انداختن بهداشت و سلامت عمومی و سرمایه های طیور شهرستانف به مراجع قضایی معرفی و نسبت به بزه ارتکابی علیه نامبرده اقامه دعوی کرد. وی ادامه داد: در ادامه نیز مقامات قضایی بخش شوقان که پرونده در آن بخش مورد رسیدگی قرار گرفت، با دلایل و مدارک ارائه شده از طرف دامپزشکی، فرد متخلف را به سه ماه حبس محکوم و دستور معدوم سازی محموله را به دلیل تأیید نشدن سلامتی آن صادر کردند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای حکم مقام قضایی با حضور نماینده شبکه دامپزشکی، نماینده نیروی انتظامی و یک کارشناس دامپزشکی انجام پذیرفت و تمام مرغ های محموله توقیفی، با تنظیم صورتجلسه ای، معدوم و به شیوه بهداشتی مدفون شدند./
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار