مدیرکل آموزش وپرورش گلستان:

هدایت تحصیلی فرایندی است که باید از دوره ی ابتدایی صورت پذیرد

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان گفت: هدایت تحصیلی فرایندی است که باید از دوره ی ابتدایی صورت پذیرد.
کد خبر: ۳۸۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 28 February 2017
مدیرکل آموزش وپرورش گلستان گفت: هدایت تحصیلی فرایندی است که باید از دوره ی ابتدایی صورت پذیرد.

محمدرضا وطنی با اشاره به اقدامات سال تحصیلی گذشته گفت: در سال تحصیلی 95-94  تعداد 19034 دانش آموز بر مبنای هدایت تحصیلی در پایه دهم ثبت نام نمودند که از این تعداد بیش از 11 هزار 700 نفر در رشته های متوسطه نظری و بیش از 7 هزارو 300 نفر در رشته های هنرستانی مشغول به تحصیل شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال بیش از 21 هزار 500  دانش آموز پایه ی نهم متوسطه اول داریم و در تلاشیم با هدایت تحصیلی مناسب بستر خوبی را برای اشتغال آینده دانش آموزان فراهم نمائیم.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان در تشریح جایگاه مشاورین و معلمان و نقش اساسی خانواده ها در هدایت تحصیلی گفت: اگر فرایند هدایت تحصیلی به درستی صورت پذیرد، آینده ی دانش آموزان بر اساس استعداد هایشان شکل می پذیرد و ما شاهد نسلی متخصص و کاردان در آینده خواهیم بود که می تواند مشکل بیکاری را مهار نماید.

وی ضمن تاکید بر اهمیت دوره ی ابتدایی در شناسایی استعداد ها گفت: مشاورین و معلمان باید با حساسیت بالایی در این دوره تلاش کنند تا بر مبنای شناخت استعداد ها، زمینه رشد دانش آموزان فراهم شود واگر خانواده ها می خواهند آینده ی روشن شغلی برای فرزندانشان فراهم شود باید در امر هدایت تحصیلی،همسو با آموزش و پرورش باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان با اشاره به نقش هدایتگری معلمان گفت: بر این اساس، به جز معلم و مشاورین خانواده ها  نیز نقش کلیدی در شناسایی استعداد دانش آموزان و هدایتگری آنان را دارند که با توجه به ایجاد ظرفیت های شغلی در جامعه، این نقش باید به درستی صورت پذیرد .

وطنی در ادامه گفت: هدایت تحصیلی باید آزاد و آگاهانه در تعامل بین دانش آموز،خانواده و مدرسه صورت گیرد.

وی توسعه متوازن رشته های تحصیلی را از اهداف هدایت تحصیلی عنوان نموده و افزود: با انجام صحیح توازن بین رشته ای، دانش آموزان به طور متوازن بین رشته های نظری و فنی و حرفه ای و با توجه به نیاز بازار کار توزیع شده و نیروی کار در جامعه به صورت منطقی و متوازن پراکنده خواهد شد و از تجمیع عده ی کثیری نیروی آموزش دیده بیکار ممانعت به عمل خواهد آمد.

هدف از هدایت تحصیلی،شناسایی ویژگی ها،علایق و استعداد های دانش آموزان عنوان نمود تا از این طریق، ادامه تحصیل آنان در رشته هایی صورت پذیرد که آینده ی شغلی و حرفه ایشان را تامین و تضمین نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار