وجود 20 هزار دانش‌آموز فقیر در مازندران

مديركل آموزش و پرورش مازندران از پيش‌گامي 4 هزار و 907 مدرسه مازندران در جشن نيكوكاري خبر داد و گفت: بیش از 20 هزار دانش‌آموز مازندرانی در فقر مالی به‌سر می‌برند.
کد خبر: ۳۹۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 09 March 2017
به گزارش تابناک مازندران، سیدعلی قاسمی‌تروجنی در حاشیه برگزاری جشن نیکوکاری در مدرسه ابتدایی شاهد نکا اظهار کرد: مازندران از دانش‌آموزان فعال، پویا و توانمندی برخوردار است که برخی از این دانش‌آموزان از خانواده‌های کم‌بضاعتی هستند که در طول سال نیازمند کمک و حمایت جامعه و خیران می‎‌باشند.
 
وی با اعلام اینکه بیش از 20 هزار دانش‌آموز مازندرانی در فقر مالی به‌سر می‌برند، افزود: برخی از دانش‌آموزانی که با فقر مالی مواجه هستند از افراد با استعدادهای درخشان مدارس ما هستند که از داشتن حداقل امکانات آموزشی مانند لوازم‌التحریر، کیف و کفش هم بی‌بهره هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از هر زمان دیگری به دانش‌آموزانی با ذهن‌های خلاق نیازمندیم و این مهم باید با فراهم کردن امکانات برای آنان و با تلاش دانش‌‌آموزان فراهم شود.
 
این مسؤول با اعلام اینکه پاکت‌های جشن نیکوکاری به همت آموزش وپرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) در 4 هزار و 907 مدرسه مازندران توزیع شده است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 600 هزار پاکت جشن نیکوکاری در بین دانش‌آموزان مازندرانی توزیع شده است.
 
قاسمی، کمک به همنوعان و نیازمندان را یکی از مهمترین تأکیدات دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: ما نیازمند نوعی نگاه مدیریتی هستیم که هم به ارزش‌های دینی و ملی وفادار باشد، هم کمک به نوع‌دوستان را تقویت کند و هم به چالش‌های محیطی و آینده توجه کند.
 
وی با اشاره به اینکه همه ساله، جشن‌ عاطفه‌ها و نیکوکاری در آستانه سال تحصیلی و سال‌نو به منظور ترویج نیکوکاری در سطح مدارس شهرستان‌های مختلف مازندارن همچون سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم تا با برگزاری چنین جشن‌هایی و با کمک فرهنگیان و خیران، در رفع بخشی از نیازمندی‌های دانش‌آموزان محروم و نیازمند تلاش شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ انفاق و کمک به همنوع، با همکاری صدا وسیما و پایگاه‌های مقاومت بسیج، آموزش وپرورش و کمیته امداد، سال‌های متمادی در حال برگزاری است که امیدواریم برکات این جشن‌ها و خیرات در سراسر جامعه گسترانده شده و آحاد جامعه این کار خیر و حسنه را تقویت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار